۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۳
«بانک دی» در آستانه لغو پذیرش در فرابورس!
آیا بانک دی به بازار پایه سقوط می کند؟

«بانک دی» در آستانه لغو پذیرش در فرابورس!

بانک دی بعد از یک سال توقف هنوز نتوانسته مشکل زیان انباشته خود را حل کند و حتی فرصت فرابورس هم در حال اتمام است و اگر نتواند با فروش دارایی به سود برسد به بازار پایه سقوط می کند.

بازار؛ گروه بورس: بانک دی تقریبا دو سالی هست که درگیر زیان انباشته هست و بسیاری از سهامداران خرد امیدوار بودند که با افزایش سرمایه مشکل این بانک برطرف شود، اما اکنون این بانک در آستانه لغو پذیرش از فرابورس هست و این مساله به دلیل زیان انباشته است که باعث شده تنها شرایط پذیرش در بازار پایه را داشته باشد.

مسئولان سازمان بورس اعلام کرده اند که هیئت پذیرش فرصتی را برای احراز شرایط ماندن، ارائه کرده اما اگر بانک دی نتواند شرایط را کسب کند به بزار پایه سقوط می کند و فرصت هیت مدیره بانک تا پایان سال گذشته بوده که مدیران این بانک با فروش دارایی از شر زیان انباشته خلاص شود اما هر بار اعلام کردند که مشتری پیدا نکردند و همچنان صورت مالی برای کدال ارسال نشده به دلیل همین موضوع، طبق ماده ۱۴۱ در آستانه ای لغو پذیرش است و به بازار پایه منتقل می شود.

اعلام نهایی این تصمیم با بانک مرکزی و سازمان فرابورس است و سهامداران خرد نگران از وضعیت بانک هستند، زیرا ارزش سهام آن در دو سال گذشته با افت بسیار شدیدی روبرو بوده و تقریبا دارایی برخی از سهامداران یک چهارم شده است. این وضعیت در شرایطی به وجود آمده که در یک مقطع زمانی مدیران این شرکت مدعی بودند که بانک به سودسازی رسیده و سهامداران نگران نباشند، زیرا قرار هست به سودهای خوبی برسند، اما نه تنها خبری از سود در مجمع نبود، بلکه بانک در آستانه ورشکستگی هم هست و این وعده ها تنها راهی برای فروش سهام بانک با قیمت های بسیار بالا بود.

کد خبر: ۱۴۹٬۸۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha