۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۲
لزوم حمایت از کشاورزان به عنوان ضامن امنیت غذایی کشور
نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس مطرح کرد

لزوم حمایت از کشاورزان به عنوان ضامن امنیت غذایی کشور

نماینده مردم پیرانشهر در مجلس گفت: دولت انقلابی و وزرای محترم باید در عمل تدبیر بیاندیشند که بهره وری بخش های کشاورزی و دامداری در کشور به مخاطره نیفتد.

به گزارش بازار، کمال حسین پور در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۰ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: کشاورزی و دامداری پیشران توسعه و رشد اقتصادی کشور هستند و زیرمجموعه های آن دارای ظرفیت بالایی در ایجاد اشتغال و توسعه به ویژه در روستاها هستند، اما متاسفانه تورمی که از سال ۹۶ سیر صعودی داشته، اخیراً دامنگیر بخش های تولیدی کشور شده است.

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس یازدهم افزود: البته تمام تلاش دولت و مجلس انقلابی این است که این موضوع را مهار کند، اما دولت انقلابی و وزرای محترم باید در عمل تدبیر بیاندیشند که بهره وری بخش های کشاورزی و دامداری در کشور به مخاطره نیفتد و باید از کشاورزان زحمتکش به عنوان ضامن امنیت غذایی حمایت شود.

وی تاکید کرد: در سالی که مزین به حمایت از تولید و اشتغال و دانش بنیان است، دولت موظف به اقدامات ایجاد ظرفیت های فوق العاده و حرکت های جهشی در این بخش هاست و در تکمیل حمایت های قیمتی و نهاده های دامی، تسهیلات ارزان قیمت، یارانه کالاهای اساسی چون محصولات پروتئینی کالاهای دیگری چون گوشت و مرغ، پشتیبان کشاورز و دامدار باشد و نباید برای کشاورز و دامدار و مردم عزیز دغدغه و نگرانی ایجاد شود. چرا باید کشاورز سردشتی که بهترین و باکیفیت ترین انگور تمام دنیا را تولید می کند، نگران فروش محصول خود باشد؟

کد خبر: ۱۴۹٬۷۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha