۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲
گردش مالی ۴۱۳۰ میلیارد ریالی شرکت های دانش بنیان آذربایجان شرقی
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

گردش مالی ۴۱۳۰ میلیارد ریالی شرکت های دانش بنیان آذربایجان شرقی

تبریز- واعظی، رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی از گردش مالی ۴۱۳۰ میلیارد ریالی شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی طی سال گذشته خبر داد.

عبدالرضا واعظی در گفتگو با خبرنگار بازار از برنامه ریزی برای ایجاد مراکز نوآوری و رشد مشترک بین پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی خبر داد.

وی خاطر نشان کرد: دانشگاه ها می توانند با اختصاص فضاهای مازاد خود برای ایجاد مراکز نوآوری و رشد، خانه های خلاق و واگذاری اراضی به شرکت فناور و دانش بنیان شرایط بهره مندی حداکثری از ظرفیت دانشگاهیان برای تولید محصولات فناورانه را فراهم کنند.

واعظی ارائه تسهیلات کم‌ بهره با بازپرداخت طولانی‌مدت (تا سقف یک میلیارد ریال)، اعطای تسهیلات توسط خود پارک و نه بانک، استقرار در پارک علم و فناوری، توانمندسازی استارتاپ ها و شرکت‌ها از طریق برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های مختلف، تسهیلات تجاری‌سازی و بازاریابی (مالی و پشتیبانی)، حمایت جهت شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی و بهره‌مندی از تمامی امتیازات مناطق آزاد ازجمله معافیت مالیاتی و گمرکی برای شرکت‌های مستقر را از اصلی‌ترین خدمات پارک علم و فناوری برای شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان مستقر عنوان کرد.

وی با اشاره به گردش مالی ۴۱۳۰ میلیارد ریالی شرکت های مستقر پارک استان در سال گذشته گفت: به دنبال آن هستیم که قراردادهای انتقال فناوری به ارزش ۸ هزار میلیارد ریال در سالجاری توسط شرکت های فناور و دانش بنیان وصنایع منعقد شود.

رییس پارک علم وفناوری آذربایجان شرقی با بیان اینکه پارک علم و فناوری استان به عنوان هاب ارتباطی شرکت های فناور و دانش بنیان کشور در حال ایجاد دفتر تعاملات علم وفناوری ایران در شهرک سازمان همکاری‌های شانگهای است اظهار کرد: در نظر داریم با توجه به همجواری مرزهای کشور با شرق ترکیه و حمایت های ویژه دولت ترکیه از مناطق شرقی ترکیه، ارتباطات بین المللی در حوزه فناوری با شرق ترکیه را افزایش دهیم و اخیرا نیز یک شرکت دانش بنیان فعال در حوزه مدیریت آلاینده ها در پارک علم وفناوری استان در حال استقرار است.

کد خبر: ۱۴۹٬۷۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha