۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۷
زاویه نگاه به اقامتگاه‌های بوم گردی را باید تغییر داد
در گفت و گو با بازار عنوان شد؛

زاویه نگاه به اقامتگاه‌های بوم گردی را باید تغییر داد

مشهد-کاظمیان دبیر جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی ایران در گفت‌وگو با بازار اظهار کرد: به اقامتگاه‌های بوم گردی نباید با چشم یک مکان اقتصادی و یا اقامتی مانند هتل‌ها نگریست.

صادق کاظمیان در گفت‌وگو با بازار بابیان اینکه بیش از ۱۴۰ اقامت گاه بوم گردی در استان خراسان رضوی فعالیت دارند بیان کرد: لازم به یادآوری است به همین تعداد هم موافقت اولیه دارند که آرام‌آرام به این تعداد اضافه می‌شوند.

وی بابیان اینکه نباید فراموش کنیم که اقامتگاه‌های بوم گردی در اصل خانه هستند و این را به‌عنوان مهم‌ترین نکته همه ما باید به آن توجه کنیم‌ اظهار کرد: از این بابت باید به مسئولان اداره‌هایی چون بهداشت ،اماکن،نیروی انتظامی، شوراهای روستاها،دهیاران ،بخشداران ،فرمانداران،دفاتر خدمات مسافرتی این موضوع را گوشزد کرد که اقامتگاه‌های بوم گردی خانه‌هایی هستند که مالکین اقامتگاه‌ها و مدیران آن‌ها در آن ساکن بوده و محل اقامت آن‌هاست و افرادی همواره به مهمانی آن‌ها در می‌آیند لذا نباید نگاه صرف به یک مکان اقامتی و اقتصادی به آن‌ها داشت .

وی بیان کرد: برای مثال می توان گفت در اقامتگاه های بوم گردی به هیچ عنوان از لفظ مسافر یا مشتری استفاده نمی گردد و تمام افراد میهمان خانه های بوم گردی هستند.

از بوم گردی ها حمایت کنیم
دبیر جامعه اقامتگاه های بوم گردی خراسان بابیان اینکه در برخی از شهرستان‌ها به دلیل اینکه شهرداری‌ها یا متولیان این شهرستان‌ها علی‌رغم برخورداری از ظرفیت اقامتگاه‌های بوم‌گردی به بازگشایی خانه‌ها، زائرسراها یا اماکنی مشابه می‌پردازند اظهار کرد: متأسفانه این سازمان‌ها از این طریق عملاً گردشگرانی که به این شهرستان‌ها مراجعه می‌کنند را به سمت خود جذب کرده‌اند؛ این در حالی است که اقامتگاه‌های بومگردی ظرفیت خالی داشته‌اند.

کاظمیان اذعان کرد: درحالی‌که متأسفانه بسیاری از اقامتگاه‌های بوم گردی شهرستان‌های اطراف با ضریب اشغال بسیار پایینی روبه‌رو باشد از این‌رو لازم است اقدامات جدی‌تری برای معرفی مسیرهای گردشگری استان خراسان رضوی صورت گیرد.

وی ادامه داد: ازاین‌رو ضررهای جدی و جبران‌ناپذیری به اقامتگاه‌های بوم‌گردی که ۲ یا سه سال سخت را پشت سر گذاشته، تمام شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کرده و باقیمت منصفانه خدمات خوب ارائه می‌کنند، واردشده است.

دبیر جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی ایران تصریح کرد: به نظر می‌رسد اگر شرایط به‌خوبی پیش رود و موج دیگری از کرونا ایجاد نشود، با معرفی ظرفیت‌های بوم‌گردی خراسان رضوی به‌تدریج اقامتگاه‌های بومگردی استان رونق گذشته را پیدا خواهد کرد.

کاظمیان عنوان کرد: مراجعه گردشگران به اقامتگاه‌های بوم‌گردی می‌تواند تأثیر مثبتی بر شهرستان داشته باشد زیرا تمام صنایع وابسته به حوزه گردشگری مانند حمل‌ونقل، خوراک، صنایع‌دستی و سوغات فعال خواهند شد و به‌نوعی اشتغال پایدار ایجاد می‌شود تا ظرفیت‌های بی‌بدیل خراسان در شهرستان‌های مختلف معرفی و شناخته شود که این امر همت تمام متولیان امر و بخش خصوصی را می‌طلبد.

کد خبر: ۱۴۹٬۷۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha