۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
معرفی سایت سامان ۷۲۴ در قالب متنی در ارتباط با نیازمندی املاک

معرفی سایت سامان ۷۲۴ در قالب متنی در ارتباط با نیازمندی املاک

صنعت املاک و مستغلات، صنعتی پیشرو در عصر حاضر می باشد و سامان 724 یک مجله تخصصی در زمینه با نیازمندی املاک است.

نیازمندی املاک

بازار; گروه صنعت: پس از گذر از دوره صنعتی شدن و با افزایش رشد شهرنشینی در کشورهای مختلف جهان، یکی از نیازهای جدیدی که در پی این تحول در جوامع شهری شکل گرفت، نیازمندی املاک بود. ایجاد این نیاز ارتباط مستقیمی با توسعه شهرنشینی و ایجاد کلانشهرها، متروپلیس ها و مگالاپلیس ها داشت. به راحتی می توان تصور کرد که بدون وجود بنگاه های مشاور املاک، پیدا کردن ملک مورد نظر برای شخص امری غیر ممکن است. بنابراین برای رفع این نیاز شهروندان، اولین بنگاه های مشاورین املاک و همینطور اولین اتحادیه این صنف تحت عنوان
«
اتحادیه ملی مبادلات املاک و مستغلات »، « National Association of Real Estate Exchanges » در ایالات متحده آمریکا ایجاد شد.

همانطور که میدانید ایالات متحده آمریکا دارای قدرتمندترین اقتصاد در دنیا می باشد. جالب است بدانید که صنعت املاک و مستغلات در بین صنایع آمریکا بیشترین درآمد اقتصادی را برای این کشور به ارمغان آورده است. به طوری که سهم GDP یا تولید ناخالص داخلی این صنعت برابر با ۱۳ درصد است که در میان ده صنعت بزرگ موجود در ایالات متحده، بیشترین میزان به حساب می آید. با در نظر گرفتن این موضوع می توان به آسانی پی برد که صنعت املاک و مستغلات یکی از کسب و کارهای پیشرو در عصر حاضر خواهد بود.

معرفی سایت سامان ۷۲۴ در قالب متنی در ارتباط با نیازمندی املاک

گری کلر موسس Keller Williams Realty یکی از بزرگترین بنگاه های املاک و مستغلات جهان

نیازمندی املاک در ایران

۱ـ نیازمندی املاک، عامل رونق گرفتن بازار ملک در ایران

در دهه ۵۰ شمسی در ایران، همزمان با دوره پهلوی کشور ایران به همراه بعضی از کشورهای جنوب شرق آسیا چون اندونزی، سنگاپور و... و همچنین همسایه غربی خود، ترکیه وارد مراحل توسعه یافتگی صنعتی شدند. این رشد و توسعه اقتصادی و صنعتی که از الگوهای کشورهای غربی وام گرفته شده بود، در ایران به لطف درآمد حاصل از فروش نفت، سرعت زیادی پیدا کرد. علاوه بر این اصلاحاتی که محمد رضا شاه پهلوی در زمینه نظام ارباب رعیتی انجام داد (اصلاحات ارضی) موجب تغییر در شیوه کشاورزی شد. کشاورزانی که تا دیروز تحت سرپرستی ارباب کار می کردند و مزد دریافت می کردند حالا می بایست روی زمین های خودشان کشت و کار کنند.

معرفی سایت سامان ۷۲۴ در قالب متنی در ارتباط با نیازمندی املاک

نیازمندی املاک در ایران

اصلاحات ارضی در آن زمان چندان مورد توفیق قرار نگرفت. این موضوع به دو دلیل اتفاق افتاد. اول اینکه ذهنیت رعیت سابق برای مالکیت بر زمین آماده نشده بود و کشاورزان از مستقل شدن هراس داشتند. دوم اینکه تمامی ابزار کشت و زرع در اختیار خان ها باقی ماند و دست کشاورز برای زراعت خالی بود. این بود که پس از اصلاحات ارضی گروه زیادی از کشاورزان زمین خود را واگذار کردند و راهی شهرهای بزرگی چون تهران شدند. شهرهای در حال صنعتی شدن این نیروی کار تازه را جذب کرد اما آنچه در پی این تحول رخ داد، مشکل مسکن بود! در دهه پنجاه مشکل مسکن در شهر تهران مشهود بود. دولت و بخش خصوصی برای حل این بحران شروع به ساخت برج ها و مساکن ملی کردند. در این بین کار بنگاه های مشاور املاک نیز رونق پیدا کرد. مردم برای یافتن خانه های مورد نظر خود و عقد قراردادهای ملکی به این بنگاه ها مراجعه می کردند.

برای مطالعه بیشتر در زمینه اصلاحات ارضی و نقش آن در به وجود آمدن املاک بدون سند، قوانین موجود در این رابطه و مراحل دریافت سند قطعی ملک از طریق ماده ۱۴۷ قانون ثبت اسناد و املاک ، میتوانید به وب سایت سامان ۷۲۴ مراجعه کنید.

۲ـ نیازمندی املاک در عصر حاضر

همانطور که بیان شد صنعت املاک و مستغلات پیش از هر جای دیگری در ایالات متحده آمریکا مورد توجه قرار گرفت. در گذشته و پیش از رونق یافتن کسب و کار املاک و مستغلات در این کشور، معاملات ملکی به صورت خصوصی انجام میشد. به این صورت که تابلوی کوچکی حاوی آگهی فروش ملک، کنار همان ملک نصب میشد تا در معرض دید عموم قرار گیرد. افرادی که متصدی انجام این کار میشدند را در اصطلاح Curbstoner می نامیدند. کرب استونر دلال یا خود صاحب ملک بود. اما با رونق اقتصادی پس از جنگ جهانی دوم در ایالات متحده آمریکا، درخواست برای خرید، فروش، ساخت و ساز و... زیاد شد و مردم ترجیح دادند تا انجام معاملات ملکی خود را در بنگاه های نوظهور آن زمان انجام دهند. در حال حاضر نیز بخش بزرگی از صنعت تبلیغات و بازاریابی در آمریکا مربوط به نیازمندی املاک در این کشور است.

معرفی سایت سامان ۷۲۴ در قالب متنی در ارتباط با نیازمندی املاک

در ایران نیز پیش از عصر مدرن کنونی که تبلیغات در فضای مجازی از طریق اپلیکیشن های اختصاصی معاملات ملکی و وب سایت ها رواج یابد، آگهی های مربوط به نیازمندی املاک در روزنامه ها چاپ می شد. بخش بزرگی از صفحات نیازمندی های روزنامه ها در رابطه با نیازمندی املاک بود. اما امروز با فراگیر شدن استفاده از موهبتی به نام اینترنت و فضای مجازی، نقش روزنامه ها و در واقع صنعت هارد کپی، در رفع نیازمندی املاک بسیار کم رنگ شده است. امروزه با مراجعه به وب سایت های مختلف به راحتی می توان به اطلاعات دقیق و جامعی در ارتباط با مسائل ملکی دسترسی پیدا کرد. دامنه این اطلاعات بسیار وسیع است و از معماری تا قوانین و امور حقوقی ملک، طراحی و دکوراسیون و... را دربر می گیرد.

نوآوری در حوزه تبلیغات

بدیهی است که هر صنف و حرفه ای برای بقای خود در طول زمان می بایست خود را با تغییرات پیش آمده وفق دهد. در غیر این صورت به آسانی دچار رکود خواهد شد و اندک اندک توجیه اقتصادی بقای خود را از دست خواهند داد. صنعت املاک و مستغلات نیز از این امر مستثنی نیست. در عصر کنونی که به عصر ارتباطات و تکنولوژی معروف است، روند رشد صنعت املاک و مستغلات نیز بسته به استفاده آن از تکنولوژی است.

امروزه آژانس هایی که در زمینه کسب و کار املاک سرآمد هم صنفان خود هستند این موفقیت را مدیون تبلیغات در فضای مجازی می دانند. آژانس های مدرن علاوه بر تبلیغ، از اینترنت برای ارائه خدمات خود به مشتریان نیز استفاده می کنند. ظهور بسیاری از مجلات و دپارتمان های تخصصی املاک و مستغلات به صورت آنلاین بازتاب همین موضوع است. در این ارتباط می توان به مجله و دپارتمان املاک saman۷۲۴ (سامان۷۲۴) اشاره کرد. با مراجعه به این مجله اینترنتی می توانید به مطالعه مطالب گوناگونی در ارتباط با املاک و مستغلات بپردازید.

معرفی سایت سامان ۷۲۴ در قالب متنی در ارتباط با نیازمندی املاک

سامان ۷۲۴ مجله اختصاصی املاک

سرمایه گذاری در زمینه املاک

همانطور که میدانید کشور ما ایران در یکی از مناطق پر تنش جهان یعنی خاورمیانه قرار دارد. بی دلیل نیست که این منطقه از نظر ژئوپلیتیکی به هارتلند « Heartland» به معنی منطقه مرکزی و حیاتی مشهور شده است. تنش ها و جنگ های منطقه ای در خاورمیانه باعث بی ثباتی در اقتصاد بسیاری از کشورهای آن شده است. اقتصاد ایران نیز بی تاثیر از این شرایط نیست. با توجه به این مسائل و تورم موجود در اقتصاد کشور یکی از راه های حفظ سرمایه در ایران به کار گرفتن آن در زمینه املاک و مستغلات است. بهترین ویژگی ملک که باعث حفظ سرمایه شما می شود افزایش قیمت آن همگام با تورم موجود در جامعه است. سرمایه به کار بسته شده در املاک و مستغلات هیچگاه ارزش مالی خود را از دست نمی دهد. سرمایه گذاری در املاک یکی از کم ریسک ترین انواع سرمایه گذاری در ایران محسوب می شود.

کد خبر: ۱۴۹٬۷۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha