۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۴
نشست هم اندیشی برای استقرار انقلاب صنعتی چهارم در بخش معدن

نشست هم اندیشی برای استقرار انقلاب صنعتی چهارم در بخش معدن

نخستین نشست هم اندیشی با هدف سیاستگذاری و هدایت شرکت‌های بخش معدن و صنایع معدنی به این سمت، یکم خرداد ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

به گزارش بازار، معاون برنامه ریزی و توانمندسازی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران گفت: نخستین نشست هم اندیشی تبیین سیاست‌های استقرار انقلاب صنعتی چهارم در بخش معدن و صنایع معدنی، با حضور شرکت‌های بخش معدن و صنایع معدنی برگزار می‌شود.

امیر خرمی شاد افزود: با توجه به تاثیرگذاری فناوری‌های نسل ۴ و افزایش رقابت پذیری شرکت ها، کاهش آلایندگی و افزایش ایمنی و در نهایت رشد سودآوری آنها، لازم است سیاستگذاری مناسبی برای هدایت شرکت‌های معدنی و صنایع معدنی برای استفاده هوشمند از مزیت‌های این فناوری صورت گیرد.

وی ادامه داد: همچنین، با توجه به لزوم حفظ ذخایر معدنی برای نسل‌های آینده و استفاده بهینه از این ذخایر، لازم است از فناوری‌های نوین در این حوزه بهره برد. با استقرار فناوری‌های مذکور، شرکت‌های بخش معدن و صنایع معدنی مطابق با تغییرات بیرونی، توانمند شده و می‌توانند در راستای افزایش ارزش افزوده صنعتی، گام‌های موثری بردارند.

حضور شرکت‌های بزرگ زنجیره فولاد، مس و آلومینیوم در نشست
معاون برنامه ریزی و توانمندسازی ایمیدرو گفت: این سازمان با درک اهمیت موضوع یاد شده، نخستین نشست هم اندیشی را با هدف سیاستگذاری و هدایت شرکت‌های بخش معدن و صنایع معدنی به این سمت، در تاریخ یکم خرداد ۱۴۰۱ برگزار می‌کند.

وی افزود: شرکت‌های بزرگ زنجیره فولاد، مس و آلومینیوم کشور در این نشست حضور خواهند داشت و از طریق ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز فناوری و استقرار آن‌ها در شرکت‌های بزرگ، مسیر برای استفاده سایر شرکت‌های کوچک و متوسط بخش معدن و صنایع معدنی در این حوزه هموار خواهد شد.

کد خبر: ۱۴۹٬۷۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha