۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷
سوختن ۳۰ میلیون متر مکعب گازهای همراه نفت در کشور
معاون وزیر نفت عنوان کرد

سوختن ۳۰ میلیون متر مکعب گازهای همراه نفت در کشور

خلیلی، معاون وزیر نفت در امور نظارت بر منابع هیدروکربوری، موانع داخلی در زمینه صادرات را، مهمترین معضل صنعت پتروشیمی دانست.

به گزارش بازار، سجاد خلیلی در نخستین نشست هم‌اندیشی با مدیران عامل هلدینگ‌های پتروشیمی کشور گفت: روند توسعه صنعت پتروشیمی در سال‌های اخیر خیره‌کننده بوده و ما با هدف زنجیره ارزش افزوده، از برنامه‌های توسعه‌ای در برنامه هفتم و هشتم حمایت می‌کنیم.

وی افزود: هم‌اکنون بعضی از واحدهای پتروشیمی مانند پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس به‌دلیل کمبود خوراک زیر ظرفیت تولید در حال فعالیت است و با توجه به اینکه ما دارنده بزرگ‌ترین منابع هیدروکربوری دنیا هستیم، این موضوع مطلوبی نیست.

خلیلی با اشاره به ۳۰ میلیون متر مکعب گازهای همراه نفت در کشور تاکید کرد: این گازها همچنان در حال سوختن است که هلدینگ‌ها می‌توانند ضمن توسعه میدان‌های نفت و گاز در این زمینه نیز فعالیت و مشارکت داشته باشند.

معاون وزیر نفت در امور نظارت بر منابع هیدروکربوری، برای حفظ سودآوری هلدینگ‌های پتروشیمی گفت: باید موانع داخلی در زمینه صادرات رفع شود، بر این اساس باید فرآیندهای کاربردی در پتروشیمی‌ها و دانش فنی در کشور ساده‌سازی شود.

کد خبر: ۱۴۹٬۷۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha