۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۱
ضرورت سهولت در راه اندازی کسب و کارها| سهم دانش بنیان ها در اقتصاد ایران ناچیز است
در گفتگو با بازار بیان شد؛

ضرورت سهولت در راه اندازی کسب و کارها| سهم دانش بنیان ها در اقتصاد ایران ناچیز است

گرگان- جوزدانی، مدیر شرکت شتابگران فناوری گلستان با اشاره به ضرورت تسهیل سازی در امر راه اندازی کسب و کار در کشور گفت: سهم شرکت های دانش بنیان در اقتصاد ایران ناچیز است.

محمدسجادجوزدانی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: مدیران بخش دولتی نسبت به جایگاه واقعی و ثمرات شرکت‌های دانش‌بنیان اشرافیت کافی ندارند و از ارزش آفرینی فعالان حوزه دانش‌بنیان غافل هستند.

مدیر شرکت شتابگران فناوری گلستان ادامه داد: بستر مناسبی برای راه اندازی کسب و کارها به ویژه در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان وجود ندارد و براساس آمارهای سازمان جهانی مالکیت فکری، کشور ایران در رتبه ۱۲۰ سهولت در راه اندازی کسب و کار قرار دارد.

جوزدانی ادامه داد: بروکراسی اداری و پیچیدگی‌های تحصیل مجوز از نهادها و دستگاه های مختلف به عنوان اصلی‌ترین چالش‌های متولیان شرکت های دانش بنیان محسوب می شود.

وی افزود: شرکت های دانش بنیان در زمره حوزه های پیشرو محسوب می شوند، این شرکت ها باید بتوانند با حضور در بازارهای جهانی خود را در محک ارزیابی و رقابت با سایر محصولات جهانی قرار دهند که متاسفانه به سبب مشکلات ناشی از تحریم این امر میسر نیست.

جوزدانی گفت: در حال حاضر شرکت های دانش بنیان ایران در حالت آکواریومی و محدود فعالیت داشته و به سختی می توانند آثار خود را به بازارهای جهانی معرفی کنند.

گفتنی است شرکت شتابگران فناوری گلستان در زمینه طراحی و تولید تجهیزات پیشرفته کنترل عفونت در گلستان فعال است و برند مختلفی شامل تجهیزات هوشمند بهداشت دست، تجهیزات تصفیه هوا و تجهیزات مه پاش برای صنایع غذایی و سالن های دام و طیور تولید و به بازار عرضه می‌کند.

این شرکت از سال ۹۵ فعالیت خود را آغاز و هم اکنون ۲۰ نیروی تخصصی در آن فعالیت دارند.

کد خبر: ۱۴۹٬۶۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha