۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۶:۵۰
نفع مصرف کننده در حذف یارانه است
معاون استاندار گلستان:

نفع مصرف کننده در حذف یارانه است

گرگان_ دهنوی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان با بیان اینکه حذف یارانه از بخش تولید به نفع مردم خواهد بود، گفت: در حال حاضر دولت تصمیمی برای حذف یارانه نان یا افزایش قیمت آن ندارد.

سید محمد دهنوی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: وقتی بحث عدالت محوری از سوی دولت مطرح می شود نقطه مقابل آن فسادستیزی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان از فساد به عنوان یکی از چالش های جدی کشور یادکرد و افزود: در کنار این مساله موضوع نظام پرداخت یارانه از دیگر مواردی است که هنوز هم مردم را اذیت می کند.

وی با بیان این نکته که هر اقتصادی چهار تابع اصلی دارد، افزود: تولید و تامین، تابع اولیه اقتصاد است که بخشی از کالاها در آن زنجیره تولید یا وارد می شوند.

دهنوی با اشاره به این که تاکنون یارانه به نخستین بخش تابع اقتصاد اختصاص داشته است، گفت: شبکه توزیع و شبکه عرضه و مصرف کننده از دیگر توابع اقتصاد است و قرار نیست دولت یارانه را حذف کند

وی افزود: مسئولان درصدد این هستند که رفاه مردم را هرچه بیشتر و بهتر تامین کنند و براین اساس بهترین راهکار پرداخت یارانه به آخرین زنجیره دیده شد.

به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان، موضوع اصلی این است که در حال حاضر یارانه به دست مصرف کننده نمی رسد لذا تمام تلاش دولت سیزدهم این است که یارانه را به انتهای زنجیره برساند.

وی ادامه داد: براین اساس دولت تصمیم گرفته تا محل پرداخت یارانه کالای اساسی جابه جا شود و جای پرداخت یارانه به اولین حلقه اقتصاد که تامین تولید است به مصرف کننده نزدیک کند.

دهنوی خاطرنشان کرد: این اعتراف را بخش دولتی و خصوصی دارد که برای هر اقدام یا تصمیم بزرگی باید حاکمان شجاعت داشته باشند و لذا رییس جمهور شهامت به خرج داده که پا در این عرصه گذاشته است.

وی اضافه کرد: مطابق برنامه ششم توسعه کشور در حال حاضر چیزی به نام یارانه برای بخش تولید نباید وجود داشته باشد اما شما می بینید که دولت ها به واسطه ترس از دست دادن سرمایه اجتماعی معمولاً محتاطانه تصمیم گرفتند.

دهنوی مشارکت مردم را برای اصلاح ساختار اقتصاد کشور ضروری برشمرد و افزود: مردم همواره دولت را همراهی کردند بنابراین بدانند که حذف یارانه به نفع آنها است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان یادآور شد: بهتراست که مردم اخبار را از منابع خبری رسمی پیگیری کنند و هر خبری را در شبکه مجازی نپذیرند.

کد خبر: ۱۴۹٬۶۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مهدی احترامی فرزند محمد IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      0 0
      من‌ کارگر شهرداری فضای سبز بندرعباس هستم . مستاجرم سه فرزند دارم هیچ حساب پس اندازی هم ندارم حتی وسایل زنگی برای استفاده ی بچه هام هم ندارم چرا کمک‌معیشتی به بعضی از همکاران که خانه دارن حقوق آنها اندازه ی حقوق ما هست به آنها کمک معیشتی تعلق میگیرد ولی به ما تعلق نمیگیرد