۳۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶
حذف «ارز یارانه‌ای سموم» کشاورزان را با بحران مواجه کرده است
رئیس انجمن صنفی کشاورزان آبادان در گفتگو با بازار:

حذف «ارز یارانه‌ای سموم» کشاورزان را با بحران مواجه کرده است

آبادان - رئیس انجمن صنفی کشاورزان آبادان گفت: با توجه به شرایط پیش آمده و اینکه کارخانه‌ها از قبل محصولات خود را وارد کرده‌اند، متاسفانه دیگر اقدام به توزیع سموم نمی‌کنند تا سم‌های جدید با قیمت جدید وارد شود.

بنیامین خیرآبادی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: متاسفانه دولت ارز ۴ هزار و  ۲۰۰ تومانی مربوط به واردات سموم را حذف کرده و به ارز نیمایی افزایش داده است.

وی افزود: کارخانه‌جات تولیدی سموم که تا پیش از این سموم خود را به فروش رسانده بودند اکنون اعلام کردند سموم خود را فقط در صورتی ارائه می‌کنند که کشاورز محصولات دیگری نیز از آنان خریداری کند.

رئیس انجمن صنفی کشاورزان آبادان سموم را جزو کالاهای اساسی تولید برشمرد و تصریح کرد: با توجه به شرایط پیش آمده و اینکه کارخانه‌ها از قبل محصولات خود را وارد کرده‌اند، متاسفانه دیگر اقدام به توزیع سموم نمی‌کنند تا سم‌های جدید با قیمت جدید وارد شود.

خیرآبادی ارائه مشوقات و تسهیلات برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان بخش کشاورزی را یکی از اقدامات لازم در مسیر جهش تولید قلمداد کرد و تاکید کرد: بهره‌برداران کشاورزی با توجه به شرایط کرونا ویروس قدرت پرداخت هزینه گزاف ندارد و خواستار افزایش قیمت خرید تضمینی گندم و خرما از سوی دولت هستیم.

وی با بیان اینکه دولت نباید باعث شود با افزایش قیمت پیش آمده به تولیدکنندگان فشار بیاید، عنوان کرد: به عنوان مثال چنانچه قیمت خرید تضمینی گندم بالا نرود ولی قیمت تولید افزایش یابد، کشاورز با چالش مواجه می‌شود.

کد خبر: ۱۴٬۹۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha