۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۳
حرکت مثبت جفت ارز GBP/USD در بازار فارکس| احتمال اصلاح قیمت وجود دارد
تحلیل بازار فارکس؛

حرکت مثبت جفت ارز GBP/USD در بازار فارکس| احتمال اصلاح قیمت وجود دارد

شرایط پوند انگلیس علیرغم شرایط پرخطر در بازارهای مالی تا حدودی بهبود یافت و این در حالیست که با حرکت بازیگران به سمت بازار دارایی های امن، ارزش دلار آمریکا به بالاترین رقم در ۲۰ سال اخیر رسید.

به گزارش بازار، شرایط پوند انگلیس علیرغم شرایط پرخطر در بازارهای مالی تا حدودی بهبود یافت و این در حالیست که با حرکت بازیگران به سمت بازار دارایی های امن، ارزش دلار آمریکا به بالاترین رقم در ۲۰ سال اخیر رسید. در زمان نوشتن این گزارش قیمت جفت ارز GBP/USD در نقطه ۱.۲۳۷۳ معامله می شود.

با افزایش بازدهی خزانه داری آمریکا زیربنای تعیین ارزش دلار این کشور محسوب می شود، جفت ارز GBP/USD در پایین ترین سطح سال مالی جاری در نقطه ۱.۲۲۶۰ معامله شد؛ اما پس از آن، از سطوح یاد شده قیمت جهش کرده و به بالای رقم ۱.۲۳۰۰ یعنی سطوح فعلی حرکت کرد. در همین حال، شاخص دلار آمریکا، معیاری برای سنجش ارزش دلار در برابر سبدی از رقبای خود در بازار فارکس، ۰.۴۹ درصد افزایش یافت.

بازدهی بالاتر وزارت خزانه داری ایالات متحده مجدداً تأیید می کند که بازیگران بازار متقاعد شده اند که فدرال رزرو تورم را به هدف خود خواهد رساند و در کاهش آن موفق خواهد بود.

در این میان، برخی از سخنان مقامات فدرال رزرو نیز فشار نزولی شدیدی را به عمده ارزهای فارکس وارد کرد. به عنوان مثال، رافائل بوستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا، اظهار داشت که بانک مرکزی آمریکا ممکن است دو یا شاید سه افزایش ۵۰ واحدی دیگر بر نرخ بهره بانکی طی سال جاری میلادی اعمال کند و پس از آن، فدرال رزرو شرایط کلی اقتصاد این کشور را ارزیابی خواهد کرد.

اما در بانک انگلستان، مایکل ساندرز، یکی از سه مخالف افزایش ۵۰ واحدی نرخ بهره بانکی، طی جلسه امروز مقامات این بانک اعلام کرد که ممکن است در جریان جلسه بعدی مربوط به تصمیم گیری در خصوص تعیین نرخ بهره بانکی در این کشور، مخالفت کمتری نسبت به این طرح نشان دهد.

پیش بینی قیمت GBP/USD
قیمت GBP/USD در معاملات روز دوشنبه بیش از حد انتظار بازار نزولی بود. اما اقدام قیمت روز دوشنبه ممکن است مقدمه ای برای یک حرکت جانبی قبل از از سرگیری روند نزولی یا تغییر به سمت بالا باشد.

شایان ذکر است که هیستوگرام MACD یک واگرایی مثبت را در مقایسه با پایین‌ترین حد در اقدام قیمت عمده نشان می‌دهد؛ به این معنی که جفت ارز GBP/USD ممکن است قبل از ثبت سطوح قیمت پایین‌تر، یک حرکت مثبت را ثبت کند.

حرکت مثبت جفت ارز GBP/USD در بازار فارکس| احتمال اصلاح قیمت وجود دارد

با بررسی حرکت نمودار قیمت در جهت صعودی، مقاومت اول جفت ارز GBP/USD روی ۱.۲۴۰۰ خواهد بود و شکست بالاتر، پایین ترین سطح چرخه جولای ۲۰۲۰ را در ۱.۲۴۷۹ و به دنبال آن رقم ۱.۲۵۰۰ هدف قرار خواهد داد.

از سوی دیگر، اولین حمایت GBP/USD روی ۱.۲۳۰۰ خواهد بود. اما در صورت محقق نشدن سناریوی دوم، باید منتظر ثبت پایین ترین نرخ سالانه برای این جفت ارز روی نقطه ۱.۲۲۶۰ باشیم.

کد خبر: ۱۴۹٬۶۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha