۳۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳
تسهیلات پروار بندی به عشایر کرمانشاه اعطا می شود
مدیر کل امور عشایر استان کرمانشاه:

تسهیلات پروار بندی به عشایر کرمانشاه اعطا می شود

کرمانشاه - مدیر کل امور عشایر استان کرمانشاه از پرداخت تسهیلات پروار بندی با باز پرداخت یکساله به عشایر این استان خبر داد.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی امور عشایری کرمانشاه، بهزاد محمدی از پرداخت تسهیلات پروار بندی با باز پرداخت یکساله خبر داد و گفت: این تسهیلات به مبلغ صد میلیون تومان با کار مزد ۱۰ درصد است که ۸۰ درصد به عنوان علوفه و ۲۰ نقدی پرداخت می‌شود.

وی هدف از تامین علوفه برای عشایر را اختصاص تسهیلات به دامداران واقعی بیان کرد و گفت: درآمد عشایر از طریق فروش دام است، اما گاهی به دلیل اینکه توانایی تامین علوفه را ندارند قبل از اینکه به وزن ایده آل برسند در زمان بره بودن آن‌ها را به فروش می‌رسانند، اما با دریافت این تسهیلات قیمت فروش دام افزایش می‌یابد و از نظر اقتصادی به نفع عشایر است.

وی با بیان اینکه مشکلی برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان نداریم گفت: ۱۴ هزار خانوار عشایر در استان کرمانشاه وجود دارد که در قالب ۱۴ ایل زندگی می‌کنند و سالانه ۱۳ هزار تن گوشت قرمز و ۲۷ هزار تن فرآورده لبنی تولید می‌کنند.

به گفته مدیر کل امور عشایر استان کرمانشاه عشایر این استان سالانه یک هزار و ۷۰۰ تن پشم و کرک و ۹۰۰ تن روغن حیوانی تولید می‌کنند.

کد خبر: ۱۴٬۹۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha