۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۵
باز پس‌گیری اختیار دولت در حذف ارز ترجیحی کلید خورد| مجلس نباید به دولت اعتماد می کرد
نماینده مردم قائنات در گفتگو با بازار :

باز پس‌گیری اختیار دولت در حذف ارز ترجیحی کلید خورد| مجلس نباید به دولت اعتماد می کرد

سلمان اسحاقی نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس نباید در زمینه حذف ارز ترجیحی به دولت اعتماد می کرد.

سلمان اسحاقی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به دادن اختیار به دولت در حذف ارز ترجیحی از سوی مجلس گفت: مجلس باید بپذیرد که در این بخش اشتباه کرده است و نباید در این برهه از زمان این اختیار را به دولت می داد که دولت در این زمینه تصمیم‌گیری کند.

وی تاکید کرد: ما امروز این گلایه را به مجلس داریم، لذا باید مشخص شود که مجلسی که خودش این اختیار را به دولت داده با چه انگیزه و با چه بستر کارشناسی در این بخش اقناع شده است.

اسحاقی بیان کرد: افرادی که با مباحث کارشناسی خود مجلس را در زمینه دادن اختیار به دولت جهت حذف ارز ترجیحی اقناع کرده‌اند باید در این بخش پاسخگو باشند، لذا مجلس نمی‌تواند در یک برهه از زمان اختیار حذف ارز ترجیحی را به دولت بدهد و در حال حاضر به دولت بگوید که در حذف این ارز بی کفایت بوده است.

این نماینده مجلس بیان داشت : شروطی که مجلس در زمینه حذف ارز ترجیحی اعمال کرده باید یک بستر کارشناسی داشته باشد که مجلس را اقناع کرده باشد؛ بنده به خاطر دارم روزی که موضوع واگذاری اختیار حذف ارز ترجیحی دولت مطرح شد، به همراه برخی از نمایندگان فریاد زدیم که این کار نباید مشروط شود لذا شرط گذاشتن برای دولت مناسب نیست چرا که نهایتاً دولت منافع خودش را در نظر می‌گیرد.

مجلس اولین مقصر در این زمینه است و نباید می‌پذیرفت که اختیار مهمترین موضوعی که اقتصاد و معیشت مردم را تحت تاثیر قرار می دهد به دست دولت بیافتد

این نماینده مجلس ادامه داد: امروز ما شاهد حذف ارز ترجیحی هستیم و مجلس اولین مقصر در این زمینه است و نباید می‌پذیرفت که اختیار مهمترین موضوعی که اقتصاد و معیشت مردم را تحت تاثیر قرار می دهد به دست دولت بیافتد.

اسحاقی تاکید کرد: ما می‌توانستیم حذف ارز ترجیحی را در یک بازه زمانی و در دو فصل شش ماهه اول و دوم سال انجام دهیم. همچنین قرار این نبود که حذف ارز ترجیحی با دو قلم کالای مهم و استراتژیک مردم به ویژه دارو و نان آغاز شود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: آیا فقط در کشور به دارو و نان ارز ترجیحی اختصاص داده شده که ابتدا ارز ترجیحی این اقلام حذف می شود؟ آیا این امکان وجود نداشت که دولت حذف ارز ترجیحی را از اقلام دیگری آغاز می‌کرد البته مطمئنا برخی از سرمایه داران ذی‌نفع این مسئله هستند.

دولت حذف ارز ترجیحی را از جایی شروع کرده که طبقه محروم و مستضعف ضرر کرده اند
این نماینده مجلس تاکید کرد: متاسفانه دولت حذف ارز ترجیحی را از جایی شروع کرده که طبقه محروم و مستضعف ضرر کرده اند لذا مجلس باید به دنبال این موضوع باشد که اختیار حذف ارز ترجیحی را از دولت پس بگیرد و ما امروز این مسئله را از کمیسیون اقتصادی مجلس خواستار شدیم.

اسحاقی با بیان اینکه باید امکان باز پس گیری اختیار حذف ارز ترجیحی از دولت وجود داشته باشد، بیان کرد: حتما می‌توان این مسیله را در قالب یک اصلاحیه دنبال کرد و ما این موضوع را از کمیسیون اقتصادی مجلس درخواست کرده ایم. البته ما مخالف حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی نیستیم ما معتقدیم که حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی باید از اقلامی شروع شود که طبقه محروم و مستضعف ضرر نکنند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: متاسفانه در سال گذشته ما شاهد تخصیص ارز به خوراک سگ و سنگ پا بودیم، خب در این شرایط چرا دولت ابتدا ارز ترجیحی این اقلام را حذف نکرده و از این اقلام شروع نمی کند؟

اسحاقی بیان داشت: دولت نشان داد که نتوانست در زمینه گام اول حذف ارز ترجیحی موضوع را به خوبی مدیریت کند لذا عدم مدیریت دولت در این بخش باعث شده تا مجلس به این بخش ورود کند و این موضوع را اصلاح کند.

اسحاقی ادامه داد: بنده باز تاکید می کند که مقصر اصلی این مسئله مجلس است و مجلس نباید در زمینه حذف ارز ترجیحی به دولت اعتماد می کرد ،با این حال ما پیگیر این هستیم که مصوبه واگذاری اختیار به دولت در زمینه حذف ارز ترجیحی اصلاح شود چرا که اگر این مسئله انجام نشود ما مشکلات زیادی در زمینه نهاده‌های دامی خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه هنوز مردم حذف ارز ترجیحی در نهاده های دامی را مشاهده نکرده‌اند اظهار کرد: ما امروز با گرانی گوشت سبک و سنگین مواجه هستیم و اگر این رویه ادامه داشته باشد ما با بحران نبود گوشت دام سبک و سنگین مواجه خواهیم شد.

کد خبر: ۱۴۹٬۵۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha