۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۰
ترمز شاخص بورس کشیده شد؟ | بهبود سرانه های خرید در دقایق پایانی
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازار؛

ترمز شاخص بورس کشیده شد؟ | بهبود سرانه های خرید در دقایق پایانی

عصاری، کارشناس بازار سرمایه با اشاره به خروج نقدینگی از سهام شاخص ساز و نیز نزدیک شدن شاخص به محدوده مقاومتی گفت: در دقایق آخر بازار سرمایه، سرانه های خرید با بهبود همراه بود.

بازار؛ گروه بورس: علی عصاری کارشناس بازار سرمایه با اشاره به بازار امروز نوزدهم اردیبهشت بیان کرد: امروز شاخص کل ۱۲ هزار و ۹۰۰ واحد افت داشت که آن را در ارتفاع یک میلیون و ۵۴۱ هزار واحدی قرار داد، شاخص هم وزن نیز بعد از دو روز مثبت با دو هزار و ۲۱۰ واحد کاهش به ۴۲۶ هزار واحد رسید. همچنین ارزش معاملات خرد در پایان معاملات به شش هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان رسید.

وی ادامه داد: امروز به غیر از نماد پالایشی شبریز، بقیه شاخص سازها منفی را تجربه کردند ولی این عرضه ها باعث نشد که صف فروش شوند. در نمادهای فرابورس هم بیشتر نمادهایی که پتروشیمی بودند مانند: نماد های فرابورس، شگویا و غصینو منفی بودند و تقاضا در نماد های زاگرس، صبا و بپاس همراه بود.

به گفته وی، در ابتدای بازار امروز نیز موج مثبتی به گروه فولادی ها وارد شد و بعد از آن سهامی مانند فراکابی ها به صف فروش نشستند و به طبع آن خساپا از مثبت سه به منفی ۱.۷۶ درصد رسید.

گروه های کوچک همچنان مورد توجه بازار
عصاری در ادامه افزود: امروز هم‌چنان گروه های کوچک با تقاضا همراه بودند. نماد غزر با مثبت ۹.۳۲ درصد به کار خود پایان داد. در گروه انبوه سازی نماد ساخت و وآذر تقاضای خوبی داشتند. زراعتی ها نیز بسیار خوب عمل کردند. گروه لاستیک با نماد پتایر می‌توان گفت گروه مثبتی بودند و عملکرد خوبی داشتند. گروه غذایی نیز بعد از دو روز مثبت امروز تقریبا با عرضه همراه بودند و به جز نماد های غزر و غاذر بقیه سهام این گروه جذابیتی نداشتند.

گفتنی است نمادهای جم و کقزوی بیشترین ورود پول را از جانب حقیقی های بازار داشتند و نماد های فملی و شبندر بیشترین حمایت را از جانب حقوقی ها از آن خود کردند.

این تحلیلگر بازار سرمایه با توجه به خروج نقدینگی از سهام شاخص ساز و نیز نزدیک شدن شاخص به محدوده مقاومتی افزود: فردا در نیمه اول شاهد عرضه هستیم و باید دید در نیمه دوم بازار به کدام سمت سوق داده می شود.

کد خبر: ۱۴۹٬۵۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha