۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۲
۶ درصد محصولات کشاورزی کشور در استان تهران تولید می شود/استقرار ۲۰درصد صنایع کشور در تهران
استاندار تهران:

۶ درصد محصولات کشاورزی کشور در استان تهران تولید می شود/استقرار ۲۰درصد صنایع کشور در تهران

تهران- استاندار تهران با اشاره به ظرفیت های اقتصادی این استان گفت: ۶ درصد محصولات کشاورزی کشور در استان تهران تولید می شود و ۲۰ درصد صنایع کشور در این استان مستقر هستند.

به گزارش خبرنگار بازار، انوشیروان محسنی بندپی، بعد از ظهر چهارشنبه در جلسه شورای اشتغال استان تهران از شورای هماهنگی بانک های استان تهران خواست، ظرف مدت ۱ هفته آمار مربوط به نحوه پرداخت تسهیلات اشتغال را گزارش کنند و افزود: بانک ها برای پرداخت تسهیلات تعلل می کنند.

استاندار تهران افزود: این در حالی است، که بانک ها برای وصول مطالبات بانکی از مردم به طور مرتب و بدون تعلل با ارسال پیامک و اخطاریه اقدام می‌کنند، عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات اشتغال در استان تهران در سال رونق تولید نسبت به بانک‌های سایر استان‌ها فاجعه بار است.

نماینده عالی دولت در استان تهران اضافه کرد: استان تهران از نظر تولید و اشتغال و چرخش اقتصادی جایگاه مناسبی دارد، به عنوان مثال استان تهران سالانه ۵ میلیون و ۷ هزار تن معادل ۶ درصد از محصولات کشاورزی کشور را تولید می‌کند در حالی که در مجموع ۱.۲ درصد از خاک ایران را اشغال کرده است و ۲۰ درصد از صنایع کشور در استان تهران مستقر هستند و سالانه ۵۷ درصد درآمدهای مالیاتی مجموع استان‌ها از تهران تأمین می‌شود.

کد خبر: ۱٬۴۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha