۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۲
رشد بازار NFTها به ۱۳.۶ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۷
تحقیقات نشان داد؛

رشد بازار NFTها به ۱۳.۶ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۷

بر اساس تحقیقات انجام شده توسط شرکت «مارکت سندمارکت» میزان سرمایه گذاری در صنعت NFTها تا سال ۲۰۲۷ به بیش ۱۳ میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

به گزارش بازار، بر اساس برآوردهای انجام شده در خصوص افزایش علاقندی سرمایه گذاران صنعت دارایی های دیجیتال، میزان سرمایه گذاری در بخش توکن غیرقابل تعویض (NFT) در حال حاضر حدود ۳ میلیارد دلار بوده و این در حالیست که این رقم تا پایان سال ۲۰۲۷ به ۱۳.۶ میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

گفته می شود طی پنج سال آینده، مواردی چون بازی های بلاکچینی و افزایش تقاضا برای آثار هنری دیجیتال از جمله عوامل کلیدی مرتبط با رونق جهانی NFT محسوب می شوند.

شرکت تحقیقاتی «مارکت سندمارکت» که از جمله فعالان تحقیقات بازار در فضای بلاکچین به حساب می آید همچنین چندین عامل دیگر را در کمک به رشد انفجاری بازار NFT شناسایی کرده که عبارتند از موارد استفاده فزاینده از آنها در مدیریت زنجیره تامین، خرده فروشی و مد.

همچنین مورد دیگری که به این رشد کمک خواهد کرد عبارت است از توسعه متاورس به ویژه توسط شرکت های بزرگ فعال در این صنعت مانند متا که کاربرد NFTها در آنها هر روز بیشتر ی شود.

بر اساس تحقیقات انجام شده توسط گوگل، در حال حاضر منطقه آسیا و اقیانوسیه (APAC) به عنوان منطقه پیشرو در پروژه های NFT به حساب آمده که بخش عمده آن به دلیل قرار داشتن کشورهای سنگاپور، مالزی و اندوزی به عنوان کشورهای پیشرو صنعت بلاکچین در این منطقه است.

اما فاکتور دیگر شناسایی شده در رشد NFTها موضوع غیرقانونی بودن فعالیت ماینینگ یا استخراج رمزارزها در سنگاپور، هنگ کنگ و چین است که علاقمندان به بازار دارایی های دیجیتال را تا حد زیادی به سمت سرمایه گذاری در NFT ها به جای ماینینگ سوق داده است.

از سوی دیگر، وجود پلتفرم های متعدد و قانونی در کشورهای یاد شده، منجر به افزایش مشارکت سرمایه گذاران در پروژه های NFT به جای فعالیت ماینینگ شده است.

کد خبر: ۱۴۹٬۴۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha