۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۷
خواص عسل برای کلیه به همراه ۴ روش مصرف درمانی

خواص عسل برای کلیه به همراه ۴ روش مصرف درمانی

خواص عسل برای کلیه از سالها پیش به جهانیان اثبات شده است.

به گزارش بازار، ‌خواص عسل برای کلیه از سالها پیش به جهانیان اثبات شده است. در گذشته، طبیبان طب سنتی از عسل برای درمان بیماری های مختلف، مخصوصا بیماری های کلیوی استفاده می کردند. امروزه برای درمان بیماری هایی سخت، مانند بیماری های کلیوی، معمولا داروهای شیمیایی یا روش هایی مانند دیالیز و... تجویز می شوند.

این داروهای شیمیایی و روش های پزشکی، ممکن است عوارضی مخرب روی بدن به جای بگذارند. به همین دلیل استفاده از موادی مانند عسل برای درمان بیماری های کلیوی، بسیار توصیه می شود. امروزه، خواص عسل برای کلیه از دیدگاه علمی و پزشکی نیز به طور کامل اثبات شده است. در ادامه این محتوا، با بررسی مدارک و شواهد علمی، تاثیر عسل در درمان بیماری های کلیوی را برای شما ذکر خواهیم کرد.

بررسی تاثیر گذاری و خواص عسل برای کلیه

خواص عسل برای کلیه از دیرباز اثبات شده است. عسل با توجه به طعم فوق العاده شیرینی که دارد، باعث افزایش محسوس قند خون نخواهد شد. بنابراین افرادی که دچار بیماری دیابت هستند می توانند تا حد متعارفی، عسل مصرف کنند. همانطور که می دانید، سر منشا بعضی از بیماری های کلیوی مانند نفروپاتی، از دیابت است. بنابراین مصرف عسل، به جای قند و شکر می تواند تا حدودی از ابتلا به دیابت و بیماری هایی نظیر نفروپاتی کلیه، جلوگیری کند.

به علاوه، از دیگر خواص عسل برای کلیه می توان به آنتی اکسیدان موجود در آن اشاره کرد. با مصرف عسل، بدن به حد کافی آنتی اکسیدان دریافت می کند. بنابراین می تواند به راحتی از کلیه در برابر بیماری های کلیوی، محافظت کند. همچنین، عسل خاصیت ضد عفونی کننده نیز دارد و از این طریق نیز می تواند از بروز عفونت در کلیه جلوگیری کند.

خواص عسل برای کلیه و درمان بیماری های عفونی آن

طبق بررسی ها عسل به عنوان یک ماده ارگانیک ضد عفونی کننده و آنتی باکتریال شناخته می شود. یکی از مهمترین عوامل در بروز بیماری های کلیوی، عفونت است. پزشکان معمولا برای درمان بیماری های عفونی کلیه، از آنتی بیوتیک استفاده می کنند. اما استفاده از این آنتی بیوتیک ها در طولانی مدت می تواند اثرات مخربی روی بدن به جای بگذارد. با توجه به مطالعاتی که در سالهای اخیر روی عسل و خواص آن صورت گرفته است، می توان متوجه شد که این ماده می تواند جایگزین خوبی برای آنتی بیوتیک ها باشد.

نیوهول یک محقق و دانشمند روسی بود که در سال ۱۹۱۳ تحقیقاتی در مورد عسل انجام داد. طی این تحقیقات به این نتیجه رسید که عسل، در بیمارانی که به عارضه های کلیوی دچار هستند، به عنوان بهترین ضد عفونی کننده شناخته می شود.

در واقع تحقیقات و نتایج علمی نشان می دهند که عسل، به عنوان یک ماده ارگانیک آنتی باکتریال و ضد عفونی کننده شناخته می شود. بنابراین مصرف عسل، می تواند از ابتلا به بیماری های عفونی کلیوی جلوگیری کرده و در صورت ابتلا نیز می تواند بیمار را درمان کند.

خواص عسل برای کلیه و درمان سنگ کلیه

اثر بخشی خواص عسل برای کلیه، در جهت دفع سنگ، هنوز به صورت کاملا علمی اثبات نشده است. اما به طور کلی می توان گفت که، عسل دارای مقدار کمی پروتئین است و از طرفی تقریبا فاقد نمک می باشد. این مواد برای کلیه بسیار مفید هستند و در دفع سموم کلیه نقشی اساسی ایفا می کنند. در واقع عسل نقشی اساسی برای جلوگیری از ابتلا به سنگ کلیه ایفا می کند. با مصرف عسل به مقدار متعارف، می توان سموم کلیه و مجاری ادرار را دفع کرد و از این طریق از ابتلا به بیماری سنگ کلیه جلوگیری کرد.

از دیگر خواص عسل برای کلیه می توان به التیام و کاهش درد ناشی از سنگ کلیه اشاره کرد. درد شدید در قسمت پشت پهلو، یکی از رایج ترین دردها در بیماران مبتلا به سنگ کلیه به شمار می رود. مصرف عسل به صورت خام، یا ترکیبی با لیمو و آب می تواند تا حد زیادی، درد پهلو ناشی از سنگ کلیه را کاهش دهد. همچنین در صورت حرکت سنگ به سمت مثانه و درد دفع سنگ نیز، عسل می تواند نقش مطلوب و موثری داشته باشد.

یکی دیگر از خواص عسل برای کلیه جهت درمان سنگ کلیه، افزایش ادرار و کمک به کاهش ورم فیستولی می باشد. ترکیب عسل با آب مقطر می تواند باعث افزایش دفعات تخلیه ادرار در بیمار مبتلا به سنگ کلیه شود و به دفع راحت تر سنگ کمک کند. ورم فیستولی به تورم موجود در مجاری ادراری گفته می شود. مصرف عسل می تواند با کمک به کاهش ورم فیستولی، درد ناشی از دفع سنگ را کم کند.

تاثیر مصرف عسل روی کاهش کراتینین

از مهمترین خواص عسل برای کلیه می توان به کاهش کراتینین اشاره کرد. همانطور که می دانید، افزایش کراتینین خون، در بیماران کلیوی رایج است. پزشکان سعی می کنند با تجویز داروهای شیمیایی این مقدار اضافی را کاهش دهند. مطالعات و تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است، نشان می دهند که عسل، نقش مهمی در کاهش کراتینین ایفا می کند. بیمارانی که طی درمان خود از عسل استفاده می کنند، در مدت زمان کوتاهتری درمان می شوند.

معرفی چند ترکیب موثر با عسل برای درمان سنگ کلیه

عسل، به خودی خود می تواند تا حدی از ابتلا به سنگ کلیه جلوگیری کند و یا دردهای ناشی از این بیماری را کاهش دهد. اما ترکیب عسل با بعضی از مواد گیاهی و ارگانیک نیز می تواند اثر بخشی سریع تری داشته باشد. برای مثال ترکیب عسل با روغن زیتون تازه و آبلیمو، می تواند به درمان و دفع سنگ کلیه کمک کند. همچنین ترکیب عسل با آب باران یا آب مقطر نیز می تواند به دفع زودتر سنگ کلیه کمک کند. برای خریدروغن زیتون خالص به سایت bekrina.com و برای خرید عسل طبیعی به سایت آهوتا مراجعه کنید.

یکی از راههای درمان سنگریزه های کلیه استفاده از عسل و برگ گیاه پنیرک می باشد که برای این منظور توصیه می شود: چند برگ از برگهای گیاه پنیرک را ریز ریز کرده، در یک فنجان آب بجوشانید؛ سپس یک قاشق «عسل طبیعی» به آن افزوده و به اندازه یک قاشق کره گاوی به آن اضافه نمایید. این نوشیدنی گرم را می توان به هنگام درد کلیه میل نمود. استمرار بر مصرف این نوشیدنی مفید، سنگ کلیه را حرکت داده و کلیه را تمیز و پاکسازی می کند.

خواص عسل برای کلیه در صورت ترکیب با سیاهدانه نیز اثر بخشی بیشتری خواهد داشت. برای این کار باید، ۳ قاشق عسل را با یک قاشق سیاهدانه کوبیده شده، ترکیب کرده و روزی دو بار از این مخلوط میل کنید. این مخلوط ترکیبی، روند دفع سنگ کلیه را تسریع خواهد کرد. امید است مطالب ارائه شده، زمینه آشنایی شما با عسل و فواید آن برای کلیه را فراهم کرده باشد.

کد خبر: ۱۴۹٬۴۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha