۳۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۹
 مواد غذایی ترکیه در بین بحران همه گیری ایمن است / کمبود مواد غذایی در ترکیه نداریم
نماینده فائو در ترکیه:

مواد غذایی ترکیه در بین بحران همه گیری ایمن است / کمبود مواد غذایی در ترکیه نداریم

به گفته نماینده سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد در آنکارا از آنجایی که این کشور با تهدیدات این ویروس دست و پنجه نرم می کند، انتظار نمی رود که ترکیه در کوتاه مدت یا میان مدت در زمینه تامین مواد غذایی یا امنیت غذایی با مشکلات اساسی روبرو شود.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از آناتولی، ویورل گوتو نماینده فائو در آنکارا ضمن قدردانی از اقدامات دولت برای خنثی کردن تاثیر اقتصادی این بیماری اعلام کرد که ما از اقدامات دولت برای کمک به کشاورزان و اپراتورهای مشاغل مرتبط با غذا با تاخیر در پرداخت مالیات، پیشبرد پرداختهای پشتیبانی کشاورزی و ارائه وام بدون بهره برای سرمایه گذاری و بهره برداری که برای کشاورزان و پردازنده های کوچک ارائه شده استقبال می کنیم.

این مقام فائو از دیگر اقدامات دولت در تامین امنیت فرایند تولید محصولات کشاورزی و همچنین زنجیره تامین غذا از قبیل پروژه تخصیص اراضی کشاورزی بلااستفاده تحت مالکیت عمومی برای در اختیار گرفتن کشاورزان درجهت تولید انواع خاصی از محصولات، مانند غلات و دانه های روغنی قدردانی کرد.  

گوتو با تاکید بر اینکه شیوع این بیماری همه گیر دیر یا زود به پایان میرسد ، نیاز به کسب اطمینان در تولید ایمن محصولات کشاورزی و غذایی را مهم دانست.

او همچنین با اشاره به اقدامات کلی ترکیه برای مهار این همه گیری گفت : این کشور از روز اول در راه مبارزه و مقابله با این ویروس بسیار آگاه بوده و عمل کرده درصورتیکه پنهان کاری دولت ترکیه در اعلام شیوع و آمار و ارقام تیتر بسیاری از رسانه ها در یک ماه گذشته بوده است.

نماینده فائو تصریح کرد: به نظر می رسد سیستم مراقبت های بهداشتی کشور در پاسخگویی به نیازهای روز افزون بسیار موفق بوده و وزارت بهداشت روزانه به اطلاع رسانی و به روزرسانی عمومی می پردازد.

جالب است که از زمان شروع این شیوع، وزیر بهداشت ترکیه علاوه بر توصیه های دوره ای دولت و اخبار مربوط به دستورالعمل های ایمنی و بهداشتی و اعمال قرنطینگی ، توجیهات روزانه و انتشار آمارهای جدید را از طریق توییتر را منتشر می کند.

این مقام سازمان ملل همچنین اظهار کرد که زمان سپری شده در رابطه با این بیماری و تاثیرات آن در جلسات و نشست های ما که اکنون به صورت مجازی برگزار می شود به طرز چشمگیری افزایش یافته  که این امر راه برقراری ارتباط بیشتر با همکاران را در طول این بحران و خاموشی در بسیاری از کشورها فراهم می کند.

وی بر این باور است که استفاده از ماسک، دستکش و ضد عفونی کننده ها به هنگام بیرون رفتن و یا خرید کردن به همراه مصرف غذاهایی سالم و ورزش روزانه باید در برنامه زندگی روزانه همه قرار گیرد.

 همچنین عضو هیئت مدیره فدراسیون انجمنهای صنایع غذایی و آشامیدنی ترکیه (TGDF) در گفتگو با آژانس آناتولی اعلام کرد که ترکیه دارای مواد غذایی و آشامیدنی کافی بوده که حداقل تا شش ماه آینده را به خوبی تامین می کند.

او با اطمینان خاطر گفت: «تداوم فعالیت های تولیدی و توزیع مواد غذایی و آشامیدنی با سرعت هر چه تمام در تمام روزهای هفته ادامه خواهد داشت».

در ماه مارس، وزارت کشاورزی و جنگلداری از اقداماتی جدید در راه اطمینان از ایمنی و رفاه کارگران فصلی در برابر کوید -۱۹ از جمله اقدامات بهداشت اضافی و محصولات محافظت شخصی اعلام کرد.

این وزارتخانه گفت که تمام اقدامات لازم را انجام داده تا اطمینان حاصل کند که تولید در مزارع در طول این همه گیری متوقف نمی شود.

همچنین وزیر کشاورزی در اوایل ماه جاری اعلام کرد که این وزارتخانه در جهت جلوگیری از ایجاد اختلال یا تاخیر در فصل کاشت بهار با توجه به شیوع این بیماری، ۷۵ درصد از تولید بذر را برای کشاورزان در ۲۱ استان کشاورزی در سراسر کشور فراهم کرده و به آنها کمک مالی خواهد کرد.

کد خبر: ۱۴٬۹۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha