۳۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲
حمل ۱۵۸ هزار تن کالای اساسی کشور از بندر چابهار
معاون راهداری سیستان و بلوچستان خبر داد

حمل ۱۵۸ هزار تن کالای اساسی کشور از بندر چابهار

زاهدان - معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: ۱۵۸ هزار و ۶۰۶ تن کالای اساسی در فروردین از مبدا بندر چابهار به سایر نقاط کشور حمل شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان، تیمور باقری بندر چابهار را یکی از بهترین مقاصد تخلیه کالاهای اساسی وارداتی کشور عنوان کرد و اظهار داشت: این مقدار کالا توسط پنج هزار و ۹۴۲ دستگاه ناوگان باری از این بندر به سایر نقاط کشور حمل شده که از لحاظ تعداد سفر نسبت به مدت مشابه سال گذشته با یک هزار و ۳۳ دستگاه رشد ۳۳۶ درصدی تعداد سفر برخوردار بوده است.

وی گندم، برنج و ذرت را عمده کالاهای حمل شده در این مدت از مبدا چابهار به سایر نقاط کشور عنوان کرد و اظهار داشت: از ابتدای سالجاری، سه فروند کشتی حامل ۱۵۵ هزار و ۲۹۸ تن کالای اساسی در این بندر پهلو گرفت که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با یک فروند و ۲۷ هزار و ۵۰۰ تن کالا، در تعداد کشتی ۲۰۰ درصد و در تناژ وارده ۴۶۵ درصد رشد داشته است.

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با وجود بحران کرونا، بخش حمل و نقل عمومی جاده‌ای کالای استان برای جابجایی کالاهای اساسی و محموله‌های استراتژیک همچون گذشته و با رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی در حال فعالیت است.

وی در پایان با اشاره به تسهیلات پیش‌بینی شده برای ناوگان حامل کالای اساسی تصریح کرد: اختصاص ۳۰ درصد سوخت جبرانی و لاستیک از جمله مشوق‌های پیش‌بینی شده برای رانندگان کالای اساسی و ضروری است.

کد خبر: ۱۴٬۹۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha