۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
افزایش غیرقابل تحمل اجاره مسکن مردم را به سمت زندگی در دخمه‌ها و آلونک‌ها کشانده است
عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس:

افزایش غیرقابل تحمل اجاره مسکن مردم را به سمت زندگی در دخمه‌ها و آلونک‌ها کشانده است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: افزایش غیرقابل تحمل اجاره مسکن و قیمت سرسام‌آور واحدهای مسکونی، مردم را به سمت حاشیه‌نشینی شهرها و زندگی کردن در دخمه‌ها و آلونک‌ها کشانده است.

به گزارش بازار، حسین نوش آبادی در نشست علنی امروز(یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: هفته بزرگداشت مقام معلم را به همه معلمان سخت‌کوش و فداکار و جامعه بزرگ فرهنگیان کشور و ملت بزرگ ایران و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی تبریک عرض می‌کنم. هفته معلم فرصت مغتنمی است تا به بیان مسائل و مشکلات این عزیزان پرداخته شود، اگر مسئولان کشور به این باور برسند که نقش معلم و مربی نقش تراز اول و تعیین‌کننده در سرنوشت جامعه و آینده کشور است قطعا تلاش خواهند کرد دغدغه‌ها و مطالبات آنان در حد امکان برطرف شود. معلمان نقطه امید و روشنی‌بخش افق آینده کشور هستند که با همت بلند آنان فردای جامعه ساخته می‌شود. اگر بپذیریم معلمان پایه‌گذار تمدن نوین و ستون‌های استوار علم و دانش و معرفت هستند و تربیت نسل جدید با دستان پرتوان آنان صورت می‌گیرد نسبت به رفع مشکلات و تامین مطالباتشان جدی‌تر برخورد خواهیم کرد.

معلمان افسران پیشرفت و تکامل کشور و پیشران تحولات آینده جامعه هستند
نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: باید گفت معلمان افسران پیشرفت و تکامل کشور و حافظان عزت و استقلال ملت و پیشران تحولات آینده جامعه هستند و لازم است از این سرمایه‌های عظیم انسانی و اجتماعی به خوبی صیانت و پشتیبانی شود. حفظ شان و منزلت معلمان، اجرای مطلوب قانون رتبه‌بندی، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، تامین امنیت شغلی نیروهای حق‌التدیس، مربیان پیش دبستانی و نهضت سوادآموزی و تعیین تکلیف نیروهای قراردادی، شرکتی و پیمانکاری و رفع تبعیض‌های ناروا و توجه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که با هدف ارتقا شایستگی حرفه‌ای معلمان و بالا رفتن کیفیت آموزشی و بهبود سطح معیشت فرهنگیان و معلمان عزیز طراحی شده است، مورد انتظار همگان است.

وضعیت جاری اقتصاد و مشکلات معیشتی مردم به هیچ وجه قابل توجیه نیست
وی تصریح کرد: نکته دیگری که باید به آن اشاره کنم شرایط سخت اقتصادی حاکم بر کشور است، وضعیت جاری اقتصاد و مشکلات معیشتی مردم به هیچ وجه قابل توجیه نیست، امروز همه ما در برابر این ملت مسئولیم، متاسفانه رقابت برای تصاحب کرسی‌های قدرت بر کرسی‌ها و میزهای خدمت غلبه کرده است.

نوش آبادی خطاب به نمایندگان مجلس و دولت، اظهار کرد: اوضاع پریشان اقتصادی کشور قابل تحمل نیست، تورم و گرانی نفس مردم را گرفته است، وضعیت اقتصادی، معیشتی و بازار آشفته کمر مردم را شکسته است، چه کسی باید پاسخگوی شرایط کنونی کشور باشد؟

وی افزود: افزایش بی‌رویه قیمت‌ها و عدم نظارت بر بازار، فقر را گسترش داده و مردم را روز به روز فقیرتر کرده است، مسئولان چشم‌های خود را نبندند، موضوع گرانی و افزایش قیمت کالاها و خدمات خصوصا افزایش غیرمنطقی و بی‌رویه مواد غذایی و مایحتاج عمومی مهم‌ترین مساله کشور و بزرگ‌ترین دغدغه مردم است و باید مجلس و دولت فکر اساسی برای برون رفت از بحران قیمت‌ها داشته باشند و سریعا برای مهار و کنترل قیمت‌ها چاره‌اندیشی کنند. دولت و مجلس باید بسیج شوند تا افسار گرانی‌ها را بکشند و بیش از این به این اسب سرکش وحشی اجازه تاخت و تاز ندهند. وضعیت نابسامان اقتصادی و معیشتی مردم از کدام مدل حکمرانی تبعیت می‌کند؟

چرا با بی‌تدبیری و عدم نظارت، امنیت قضایی را به مخاطره انداخته‌ایم؟
نوش آبادی خاطرنشان کرد: اقتدار قضایی یکی از مولفه‌های مهم اقتدار ملی است، چرا با بی‌تدبیری و عدم نظارت، امنیت قضایی را به مخاطره انداخته‌ایم؟ چرا هیچ کس مسئولیت نابسامانی موجود را برعهده نمی‌گیرد؟ چرا با مافیاها و سلطان‌های زالوصفت برخورد نمی‌شود؟

وی بیان کرد: افزایش غیرقابل تحمل اجاره مسکن و قیمت سرسام‌آور واحدهای مسکونی، مردم را به سمت حاشیه‌نشینی شهرها و زندگی کردن در دخمه‌ها و آلونک‌ها کشانده است، چرا نظارت و کنترل از طرف دولت و وزارت راه و شهرسازی اعمال نمی‌شود؟

چرا با ایجاد انحصار تولید و ممنوعیت واردات خودرو، مردم را از داشتن خودرو ایمن و ارزان محروم کرده‌ایم؟
این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: افزایش غیرمعقول و غیرمنطقی خودرو و آن هم خودروهای بی‌کیفیت که به ارابه مرگ تعبیر می‌شود با هیچ فرمولی قابل توجیه و پذیرش نیست، چرا با ایجاد انحصار تولید و ممنوع کردن واردات خودرو، مردم را از داشتن خودرو ایمن و ارزان محروم کرده‌ایم؟

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: همه ما در برابر مردم مسئولیم، عزیزان کوتاهی مسئولان در حافظه تاریخی این ملت ثبت و ضبط خواهد شد.

کد خبر: ۱۴۹٬۳۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha