۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵
آموزش ورود به بازار جهانی فارکس + دوره رایگان

آموزش ورود به بازار جهانی فارکس + دوره رایگان

بازار فارکس به عنوان یکی از جذاب ترین بازارهای مالی جهان، روزانه بیش از ۷ تریلیون دلار در آن مبادله ارز صورت می‌گیرد.

به گزارش بازار، بازار فارکس به عنوان یکی از جذاب ترین بازارهای مالی جهان، روزانه بیش از ۷ تریلیون دلار در آن مبادله ارز صورت می‌گیرد. این بازار از جهت امکان معامله با سرمایه کم و امکان معامله در ۵ روز هفته به شما این امکان را می‌دهد تا در طول شبانه روز در فارکس معامله کنید. ورود به بازار جهانی ارز مراحلی دارد که قبل از ورود به فارکس باید با آن آشنا شوید. در ادامه با توضیحات آکادمی مجیدی راد در رابطه با آموزش ورود به فارکس همراه ما باشید.

فارکس چیست؟

فارکس چیست؟ فارکس به عنوان بزرگترین بازار مالی جهان شناخته می‌شود که روزانه حجم زیادی از ارزهای کشورهای مختلف در آن مبادله می‌شود. این بازار همانند یک صرافی بوده و به کشورها این امکان را می‌دهد تا ارز کشور خود را به ارز کشورهای دیگر تبدیل کنند. فارکس همانند یک صرافی در یک فرودگاه یا هر مکان دیگری بوده که خدمات تبدیل ارز را به مشتریان ارائه می‌دهد. در فارکس گروه های مختلفی مانند بانک‌های مرکزی کشورها، موسسات مالی بزرگ و معامله گران کوچک وجود دارد. تمامی این گروه ها در این بازار جهانی ارز امکان معامله داشته و روزانه این طریق بیش ز ۵ تریلیون دلار در فارکس جابه جایی ارز انجام می‌شود.

در بازار فارکس ما و شما علاقه مندان به بازار فارکس در گروه معامله گران کوچک یا خرد قرار داریم. بانک های مرکزی و موسسات مالی بزرگ برای معامله در فارکس از روش های مربوط به خود استفاده می‌کنند. اما ما به عنوان معامله گران کوچک از روش دیگری برای ورود به فارکس استفاده می‌کنیم. فارکس همانند بورس اوراق بهادار تهران، دارای کارگزاری یا همانند بروکر می‌باشد، که این بروکرها نقش واسطه را بین شما و بازار فارکس ایفا می‌کنند. برای ورود به بازار فارکس اولین قدم انتخاب یک بروکر فارکس است.

ثبت نام و ورود به بازار فارکس

اولین قدم برای ورود به بازار فارکس انتخاب یک بروکر فارکس می‌باشد. بروکرهای فارکس نقش واسطه بین شما و بازار فارکس را داشته و از این طریق می‌توانید در فارکس ثبت نام کنید. در بازار فارکس، بروکرهای مختلفی وجود دارند که هرکدام دارای امکانات و ویژگی های خاص خود هستند. یکی از مهمترین نکات برای انتخاب یک بروکر مناسب، داشتن رگوله یا همان مجوزهای بروکرهای فارکس می‌باشد. البته انتخاب بروکر خوب دارای ویژگی های بیشتری نیز می‌باشد.

ثبت نام و ورود به بازار فارکس با انتخاب و ثبت نام در بروکر فارکس شروع می‌شود. هر بروکر فارکس دارای امکانات مختلفی بوده و امکاناتی مانند پلتفرم های معاملاتی، انواع حساب های تجاری، دادن سیگنال فارکس و ابزارهای مختلف دیگری هستند. در بروکرهای فارکس به دو روش می‌توانید معامله کنید. اولین روش استفاده از حساب های دمو یا مجازی است. بروکر برای معامله گران تازه کار، حساب های مجازی ارائه می‌دهد که مخصوص تمرین بود و معامله گر می‌توان از آن برای بررسی استراتژی معاملاتی خود استفاده کند.

در نوع حساب های تجاری، معامله گر برای ورود به بازار واقعی، از این نوع حساب ها استفاده کرده و حساب خود را به صورت دلاری شارژ می‌کند. برای استفاده از حساب های تجاری بروکرهای فارکس، ابتدا در بروکر مورد نظر ثبت نام کرده و حساب معاملاتی خود را ایجاد می‌کند. در هنگام ایجاد حساب معاملاتی فارکس، نوع اهرم و پلتفرم معاملاتی خود را باید انتخاب کنید. پلتفرم معاملاتی محبوب فارکس، نرم افزار متاتریدر در دو نسخه ۴ و ۵ می‌باشد. این نرم افزار به شما این امکان را می‌دهد تا نمودارهای جفت ارزهای فارکس را مشاهده و تحلیل کنید.

پس از ایجاد حساب تجاری فارکس، جهت انجام معاملات فارکس، نیاز به شارژ حساب معاملاتی خود دارید. روش های مختلفی برای واریز و برداشت وجه در بروکرهای فارکس وجود دارد. یکی از روش ها استفاده از کیف پول وبمانی بوده و یا از ارزهای دیجیتال می‌توانید برای این منظور استفاده کنید. البته برخی بروکرهای فارکس که به ایرانیان خدمات می‌دهند، از درگاه مستقیم بانکی جهت واریز وجه به صورت ریالی نیز پشتیبانی می‌کنند.

انتخاب استراتژی معاملاتی فارکس

بعد از ورود به فارکس و انتخاب یک بروکر معتبر جهت ایجاد حساب معاملاتی درآن، به مرحله انتخاب استراتژی معاملاتی در فارکس وارد می‌شویم. این مرحله مهمترین بخش معامله در فارکس می‌باشد. یک استراتژی معاملاتی در فارکس، از بخش های مختلفی مانند: مدیریت سرمایه، انتخاب سبک معاملاتی، روانشناسی معامله گری و انتخاب روش تحلیل جفت ارزهای فارکس می‌باشد.

آموزش فارکس آکادمی مجیدی راد

در مرحله سبک معاملاتی و رواشناسی معامله گری که مهمترین بخش برای طراحی یک استراتژی معاملاتی فارکس است، نحوه معاملات در فارکس به صورت کوتاه مدت یا بلند مدت و روحیه شما در نحوه معاملات سنجیده می‌شود. به طور مثال در بخش روانشناسی معامله گری، احساسات شما در هنگام معاملات بررسی شده و راهکارهای کنترل بر احساسات خود در هنگام معامله به شما آموزش داده می‌شود. این احساسات شما ترس و طمع های می‌شود که شما در هنگام معامله در فارکس تجربه می‌کنید.

در مرحله مدیریت سرمایه، یکی از مهمترین مراحل برای طراحی استراتژی معاملاتی است و از دست رفتن سرمایه شما در فارکس جلوگیری می‌کند. در مدیریت سرمایه فارکس، نحوه استفاده از اهرم معاملاتی و حجم هر معامله آموزش داده می‌شود. همچنین جهت جلوگیری از ضرر و زیان، از حد ضرر و حد سود استفاده می‌شود. حد سود و حد ضرر از جمله ابزارهای است که قبل از هر معامله باید به صورت دقیق مشخص شود. تعیین حد سود و حد ضرر، مهمترین بخش برای مدیریت سرمایه در بازار فارکس می‌باشد.

در مرحله انتخاب شیوه تحلیل جفت ارزهای فارکس، استراتژی معاملاتی فارکس کامل می‌شود. در این مرحله شما به عنوان یک معامله‌گر فارکس، شیوه تحلیل جفت ارزهای فارکس را می‌آموزید. شیوه های تحلیل جفت ارزهای فارکس شامل: روش تحلیل تکنیکال و فاندامنتال در بازار فارکس است که برخی از معامله گران از یکی از این روش ها استفاده کرده و برخی از ترکیب هردو شیوه برای تحلیل در بازار فارکس استفاده می‌کنند. در روش تحلیل تکنیکال، معامله گر از تغییرات قیمت در گذشته بازار استفاده کرده و طبق الگو نمودارهای فارکس، جفت ارزهای فارکس را تحلیل می‌کند. در روش تحلیل فاندامنتال، معامله گر از طریق عوامل تاثیرگذار بر اقتصاد کشورها و اخبار و رویدادهای مهم، تحلیل های خود را انجام می‌دهد.

آموزش ورود و معامله در فارکس

تمامی مراحل ورود و انجام معامله در بازار فارکس به صورت مرحله به مرحله به شما معرفی شد. هرکدام از این مراحل شامل بخش های مهم است که در این مقاله کامل توضیح کامل آنها وجود ندارد. به طور مثال در بخش ورود به فارکس، نیازمند انتقال تجربیات مهم در مورد شیوه صحیح ورود به فارکس وجود دارد که این تجربیات باعث می‌شود تا از ضررهای بزرگ در بازار فارکس جلوگیری کنید. یکی از این تجربیات انتخاب یک بروکر مناسب و یا انتخاب اهرم معاملات برای انجام معاملات در فارکس است که در صورت انتخاب اشتباه می‌تواند برای شما ضررهای بزرگی را بوجود آورد.

آکادمی فارکس محسن مجیدی راد

آکادمی مجیدی راد با توجه به تجربیات چندین ساله خود در زمینه معاملات در فارکس و آموزش آن، یکی از بزرگترین مراکز آموزش فارکس در کشور می‌باشد که خدمات آموزشی خود را به علاقه مندان به فارکس در ایران ارائه می‌دهد. آکادمی مچیدی راد در جهت ورود صحیح علاقه مندان بازار فارکس به این بازار بزرگ جهانی، دوره آموزش فارکس را برای علاقه مندان به این بازار طراحی کرده است که با ورود به سایت این آکادمی، می‌توانید به محتوای آموزش ویدیویی این دوره دسترسی پیدا کنید.

سرفصل های دوره رایگان آموزش فارکس

  • فارکس چیست و ویژگی های بازار جهانی ارز
  • فعالان بازار فارکس
  • انواع بروکرهای فارکس و انتخاب بهترین بروکر
  • روش کار با پلتفرم های معاملاتی فارکس
  • نکات مهم روانشناسی معامله گری
  • آموزش مدیریت سرمایه در فارکس
  • آموزش سبک های معاملاتی فارکس
  • انتخاب استراتژی معاملاتی در فارکس
  • راه های موفقیت در بازار فارکس
  • انتقال تجربیات مهم در رابطه با فارکس

کد خبر: ۱۴۹٬۲۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 6
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • حسین IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      1 0
      سلام دوره رایگان فارکس شامل چه سرفصل های است ؟
    • هادی حسینی IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      1 0
      سلام برای ورود به فارکس حداقل سرمایه چه میزان هست؟
    • موسی NL ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
      1 0
      سلام برای ورود به فارکس چه میزان سرمایه نیاز است ؟
    • محمد حسنی NL ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      0 0
      سلام برای ورود به فارکس چند دلار نیاز هست؟
    • حامد NL ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      0 0
      بزرگترین مشکل من در ورود به فارکس همین استراتژی فارکس بود متاسفانه
    • هومن NL ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      0 0
      سلام دوره فارکس هم برگزار میکنید ؟