۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵
قاچاق کالا دلیل مناسبی برای افزایش قیمت‌ها نیست
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

قاچاق کالا دلیل مناسبی برای افزایش قیمت‌ها نیست

گودرزوندچگینی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس، گفت: اقتصاد با نسخه دستوری امکان کنترل و تثبیت قیمت‌ها را ایجاد نمی‌کند.

به گزارش بازار، مهرداد گودرزوندچگینی در نشست علنی امروز(یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن گرامیداشت هفته معلم و سالروز شهادت آیت الله مطهری و هفته کارگر و هفته بسیج سازندگی، خطاب به رییس جمهور، گفت: انتظار است حضرتعالی که در راس قوه مجریه قرار گرفته‌اید حداقل رشد روزافزون گرانی متوقف می‌شد، آیا تغییر در سیاست و بخشی از مجریان ناتوان احساس و به باور نرسیده است؟ عدم تغییر در بخشی از مدیران ناتوان، نارضایتی در بخش‌های مختلف جامعه را ایجاد کرده است.

قاچاق کالا دلیل مناسبی برای افزایش قیمت‌ها نیست
نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: افزایش قیمت به هر بهانه‌ای از جمله قاچاق کالا و یا پایین بودن قیمت در کشورهای همسایه به هر نحو و ممکن دلیل مناسبی نیست که افزایش قیمت داشته باشیم از جمله قیمت نان چه نان صنعتی چه نان غیر صنعتی به عنوان پایه معیشت مردم است. یکی از اساسی‌ترین نیازهای مردم نان است، خواهشم از دولت محترم این است که به این مساله ورود کند و تحت هیج شرایطی اجازه افزایش قیمت نان را ندهد.

گودرزوند چگینی خطاب به رییس جمهور، اظهار کرد: جنابعالی در آذرماه ۱۴۰۰ در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در خصوص بودجه به کنترل قیمت‌ها، افزایش توانایی قدرت خرید مردم نکاتی را در تثبیت اقتصادی بیان داشتید، آیا مسیر درست انتخاب شده است؟ اگر درست انتخاب شده است آیا مدیران اجرایی توان اجرای برنامه‌های کنترل قیمت داشته‌اند یا آنچه حکایت و واقعیت است غیرقابل کنترل شدن قیمت‌ها است آن هم در شرکت‌های دولتی و وابسته به دولت هر روز بیشتر از روز قبل می‌شود. آیا شرکت‌های دولتی از مجموعه دولت خارج شده‌اند؟

شرکت‌های خودروسازی هیچ وقت منافع ملی را در اهداف خود ندیده‌اند
وی تصریح کرد: آقای رییس جمهور، اقتصاد با نسخه دستوری امکان کنترل و تثبیت قیمت‌ها را ایجاد نمی‌کند، بسیار روشن و واضح است که شرکت‌های خودروسازی هیچ وقت منافع ملی را در اهداف خود ندیده‌اند، علت حمایت از صنایع خارج از رده خودروسازی و تکنولوژی پوسیده و بدون بازده خودرویی چیست؟ چرا حاضر به رقابتی کردن صنایع خودروسازی نیستید؟ علی رغم نارضایتی مقام معظم رهبری از خودروسازی.

گودرزوند چگینی خاطرنشان کرد: آقای رییس جمهور، افزایش حقوق کارکنان ۱۰ درصد در لایحه پیشنهادی بود قرار بود کالاها بیش از ۱۰ درصد افزایش پیدا نکند امروز کالاها سر به فلک کشیده، آیا این بود تثبیت اقتصادی؟ آیا در قانون بودجه مصوب نشد که برگشت قیمت‌ها به شهریور ۱۴۰۰ باید در هر شرایطی رعایت شود؟

وی بیان کرد: آقای رییس جمهور، انتظار این است مدیران مدیران ناتوان را به زودی برکنار کنید و افراد توانمند را جایگزین کنید، مدیران ناتوان کار را به جایی رسانده‌اند که پروژه‌های دولت گذشته را هم رها کرده‌اند حتی انتظاری که از این‌ها بود که پروژه‌ها را به سرانجام برسانند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: انتظار است که دولت محترم، رییس جمهور پرتلاش این مملکت که شبانه روز پیگیر مطالبات است وزرا و مدیرانشان همپای رییس جمهور بتوانند مشکلات را پیگیر شوند و حل کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: و اما نمایندگان عزیز، اتهام‌زنی به ریاست محترم مجلس در شان نمایندگان مجلس نیست، خواهش می‌کنم مسائل حزبی، گروهی و باندی را در رسانه‌ها به نام کلیت مجلس ثبت نکنید، این رویه خوبی نیست که در مجلس شورای اسلامی در مسائلی که هیچ ارتباطی به ریاست محترم مجلس ندارد، مجلس خودزنی کند، ریاست مجلس در این مدت نشان داده است که عزم جدی، شناخت کامل و تسلط کامل بر قانون و مقررات را دارد، امیدوارم همه ما در راه خدمت به کشور ایران عزیز و مردم عزیز ایران اسلامی تلاش کنیم.

کد خبر: ۱۴۹٬۲۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha