۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵
اجرای طرح نوین آبیاری زیر سطحی در اراضی کشاورزی دشتستان
شیوه‌های نوین و دانش‌بنیان در ایجاد اشتغال؛

اجرای طرح نوین آبیاری زیر سطحی در اراضی کشاورزی دشتستان

بوشهر- استاندار بوشهر از اجرای طرح نوین آبیاری زیر سطحی در اراضی کشاورزی دشتستان خبر داد و گفت: با شیوه‌های دانش‌بنیان در راستای حمایت از کشاورزان و ایجاد شغل پایدار گام برمی‌ داریم.

به گزارش خبرنگار بازار، احمد محمدی‌زاده پیش از ظهر امروز در بازدید از مزارع و صیفی‌جات در دشتستان با تاکید بر لزوم اصلاح الگوی کشت اظهار داشت: با توجه به خشکسالی‌های پیاپی و کمبود آب شرب و کشاورزی در کشور، الگوی کشت باید متناسب با شرایط تغییر کند.

وی با اشاره به کشت هندوانه که مصرف آب بسیار بالایی دارد خطاب به کشاورزان افزود: پیشنهاد می‌کنم بجای هندوانه و محصولات جالیزی که مصرف آب بسیار زیادی داشته و سودآوری کمتری دارد، نسبت به کشت یونجه و گندم اقدام شود که آب کمتری مصرف می‌شود و سودآوری بالاتری نیز دارد.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: با توجه به نیاز دامداران به یونجه، تولید آن از لحاظ ریالی بنفع کشاورز است و سالانه چندین برابر سودآوری عاید کشاورزان زحمتکش می‌شود.

محمدی‌زاده همچنین از اجرای آبیاری زیر سطحی در اراضی دشتستان خبر داد و گفت: جهاد کشاورزی در سطح ۵ هکتار به صورت رایگان این طرح را در دشتستان اجرا کند تا کشاورزان با مزایای ارزشمند طرح آبیاری زیر سطحی آشنا شوند و ادامه طرح را انجام دهند.

وی در تشریح جزئیات این طرح نوین ابراز داشت: در این طرح حدود ۴۰ الی ۵۰ سانت زیر زمین، لوله‌های آبیاری را نصب کرده و آب مستقیم به ریشه گیاه رسانده می‌شود.

استاندار بوشهر بیان کرد: عدم پوسیدگی لوله‌های آب، عدم تبخیر آب، عدم تعویض سیستم لوله‌کشی در زمان شخم زدن و جلوگیری از هدررفت میلیون‌ها متر مکعب آب از مزایای مهم آبیاری زیر سطحی است.

محمدی‌زاده افزود: مدیریت ارشد استان حمایت لازم را از کشاورزان زحمتکش استان به عمل می‌آورد و با استفاده از شیوه‌های دانش‌بنیان و نوین، در راستای ایجاد اشتغال پایدار گام برمی‌داریم و به سمت تحقق عملی شعار سال حرکت می‌کنیم.

کد خبر: ۱۴۹٬۲۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha