۳۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳
۸۰ درصد واحدهای طلافروشی همچنان تعطیل هستند/ روند نزولی در قیمت طلا
رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان تهران در گفتگو با بازار:

۸۰ درصد واحدهای طلافروشی همچنان تعطیل هستند/ روند نزولی در قیمت طلا

رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان تهران، گفت: با توجه به رعایت پروتکل ستاد ملی مبارزه با کرونا، با بازگشایی مشاغل کم ریسک اکنون همه واحدهای طلا فروشی در سطح شهر باز نیستند و فقط ۲۰ درصد آنها فعال می باشند.

آیت محمد ولی در گفتگو با «بازار»  تصریح کرد: تمام واحدهای صنف طلا فروشی تهران که در پاساژها و بازار طلا و جواهر فعالیت دارند به دلیل رعایت اصول طرح فاصله گذاری اجتماعی تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این که ۸۰ درصد از واحدهای صنف فروش طلا و جواهر در پاساژها و بازار بزرگ طلا فعالیت نمی کنند، بنابراین میزان داد و ستد و چگونگی فعالیت ۲۰ درصد مابقی این صنف نزدیک به واقعیت نیست.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان تهران، با بیان این که پیش بینی می شود اواخر هفته جاری اجازه فعالیت همه طلا فروشان در پارساژها و بازار و... صادر شود، گفت: تصمیم گیری درباره چگونگی فعالیت و نحوه کار این صنف پس از تعطیلات نوروزی و کرونایی در پایان این هفته و در زمانی که همه واحدهای این صنف باز شوند، انجام خواهد شد.

محمدولی همچنین درباره تاثیرات نوسان قیمت اونس جهانی بربازار طلا و جواهر در داخل نیز تصریح کرد: زمانی که انس جهانی دچار نوسان قیمتی می شود، تاثیر این نوسان بلافاصله بر روی قیمت طلا و سکه در داخل نمایان می شود. بنابراین افزایش و یا کاهش قیمت طلا در داخل بستگی به عواملی چون نوسان قیمت انس جهانی و تغییرات نرخ ارز در داخل دارد.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان تهران،  افزود: با افزایش قیمت ارز در بازار، نرخ طلا نیز افزایش و با کاهش بهای این کالا،  طلا و سکه نیز سیر نزولی قیمت را به خود می گیرد.

وی به افزایش قیمت انس جهانی طلا از اواخر اسفند ماه سال گذشته اشاره کرد، و افزود: قیمت انس جهانی طلا از اواخر اسفند ماه سیر صعودی به خود گرفت که دلیل آن نیز سقوط بورس های جهانی و کاهش میزان تبادلات تجارت بین المللی ناشی از شیوع ویروس کرونا بود. درچنین شرایطی سرمایه گذاران سرمایه های خود را به طلا تبدیل کردند که این موضوع باعث افزایش قیمت این کالا شده است.

محمد ولی افزود: قیمت طلا در داخل و خارج از اواخر اسفند ماه افزایش بوده است اما  طی چند روز اخیرقیمت این کالا تا حدی سیر نزولی به خود گرفته است.

کد خبر: ۱۴٬۹۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha