۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۳
طراحی ویلا و بازارداغ ویلاسازی در ایران

طراحی ویلا و بازارداغ ویلاسازی در ایران

یکی از ترندهای روز طراحی ویلا در سرتاسر دنیا استفاده از پنجره های بزرگ و سرتاسری در ساختمان ویلا می باشد.

طراحی ویلا و ساخت ویلا با بهترین شرکت معماری و دکوراسیون در ایران : ۰۹۱۲۵۷۵۴۹۲۱

· طراحی پنجره های بزرگ و سرتاسری

یکی از ترندهای روز طراحی ویلا در سرتاسر دنیا استفاده از پنجره های بزرگ و سرتاسری در ساختمان ویلا می باشد. درواقع می توان گفت امروزه به چشم انداز ویلا و ارتباط گرفتن داخل ویلا با خارج از ویلا اهمیت زیادی می دهند. به همین دلیل از پنجره های بزرگ برای برقراری این ارتباط و استفاده از چشم انداز استفاده می شود. همچنین میتوان گفت با توجه به این نکته که ویلاها اصولا در مناطق طبیعی خاص، با آب و هوایی بسیار متناسب ساخته می شوند استفاده از پنجره های سرتاسری می تواند نور طبیعی مطلوب را تا حد زیادی به داخل ویلا بیاورد و باعث دلبازی و دلنشینی بیشتر فضاهای داخلی بشود. به همین دلیل نه تنها در سبک مدرن بلکه در دیگر سبک ها نیز امروزه از این نوع پنجره ها استفاده می کنند.

· طراحی فضاهای نیمه باز

در سبک های به خصوصی مانند سبک مدرن و مینیمال از ابتدا طراحی فضاهای باز و نیمه باز بسیار طرفدار داشته است. اما امروزه می توان مشاهده کرد که در اغلب سبک ها حتی سبک های اصیل تر و قدیمی تر نیز هنگام طراحی ویلا از این نوع فضاها بهره می برند. این نیز به این دلیل است که وجود این فضاها ارتباط بین حیاط و یا سایت مجموعه را با داخل ویلا بیشتر کرده و باعث بهره وری و تامین بیشتر رفاه ساکنین ویلا می شود. این فضاها اصولا یا به صورتی ساخته می شود که دیوارهای آن ها بتواند باز و بسته شود و یا به طور کلی دارای سقف بوده ولی دیواری ندارند. می توان انواع مختلفی از فضاهای نیمه باز را مثال زد که وید و بالکن از انواع آن ها می باشند.

· طراحی بالکن و توجه به تاثیر آن در ساختمان ویلا

امروزه در طراحی ویلا به بالکن و تراس اهمیت زیادی داده می شود چرا که این فضا هم تاثیر زیادی روی زیبایی فضای داخلی خانه و هم روی چگونگی نما دارد. از طرفی بالکن ها و تراس ها فضایی نیمه باز بوده که به راحتی در دسترس ساکنین ویلا قرار دارند و می توانند از آن فضا استفاده های مختلفی داشته باشند. به همین دلیل نسبت به گذشته بالکن ها هم عریض تر و هم طویل تر طراحی می شوند و حتی در بسیاری از ویلاها قسمت زیادی از سمتی از ساختمان را در بر می گیرند. چگونگی بالکن همچنین بستگی به اقلیمی که ویلا در آن ساخته می شود نیز دارد. برای مثال می توان مشاهده نمود که ویلاهایی که در اقلیم شهرهای شمالی کشور ساخته می شوند دارای بالکن های بیشتری بوده و به طوری که در دور تا دور ساختمان گاهی می توان بالکن را مشاهده نمود.

طراحی ویلا و بازارداغ ویلاسازی در ایران

· طراحی روف گاردن

روف گاردن ها در گذشته در ایران پر طرفدار نبود و در خارج از کشور نیز تنها برای ساختمان هایی خاص طراحی می شدند. اما امروزه با توجه اینکه افراد به مزیت و ویژگی های مختلف این فضا پی برده اند تبدیل به یکی از متدها و ترندهای طراحی و به ویژه طراحی ویلا شده است. روف گاردن درواقع به طراحی فضای سقف به گونه ای که دارای گیاهان و درختچه ها و فضایی برای تعامل باشد می گویند. حال با توجه به چگونگی سقف و اقلیمی که ویلا در آن ساخته می شود، اگر امکان طراحی روف گاردن وجود داشته باشد آن را برای ویلا طراحی می نمایند. برای مثال اگر سقف ویلا شیروانی باشد نمی توان آن را تبدیل به بام سبز یا همان روف گاردن نمود چرا که این فضا نیاز به سقفی مسطح دارد. البته در بعضی از ویلاها که دارای بالکن هایی بزرگ می باشند این طراحی در بالکن آن ها صورت می گیرد. این کار هم باعث سرسبز شدن محیط و القای حس مثبت بیشتر به فضاهای ویلا و هم باعث بهره وری بیشتر فضاها و تامین بیشتر رفاه ساکنین ویلا می شود.

· استفاده از خطوط سایت برای طراحی

یکی از روش های طراحی ویلا که امروزه از متدهای طراحی ویلا لوکس به شمار می رود، استفاده از خطوط سایت برای طراحی حجم کلی ساختمان ویلا می باشد. این کار باعث می شود تا ساختمان با سایت ویلا هماهنگی داشته و این هماهنگی به طور ناخودآگاه زیبایی بصری ایجاد می کد. نکته ای که حائز اهمیت است این است که طراحی بتواند با این ترفند تمامی نیازهای کارفرما را تامین کند و به بهترین شکل ساختمان ویلا را طراحی نماید. این استفاده از خطوط تنها به طراحی ساختمان منتهی نمی شود بلکه برای طراحی جز به جز عناصر و فضاها و راه های موجود در لنداسکیپ نیز می توان از این خطوط بهره برد که این کار نیز باعث زیبایی زیادی در پلان هوایی ویلا می شود.

· طراحی وید در ویلا

وید یکی از جمله فضاهایی می باشد که امروزه در طراحی ویلاهایی که بیش از یک طبقه دارند مورد استفاده قرار می گیرد. درواقع ویدها می توانند انواع مختلف با کاربردهای مختلفی داشته باشند. اما به طور کلی دارای مزیت هایی می باشند که از جمله ی آن ها می توان به ایجاد ارتباط میان طبقات، بازتر و بزرگتر دیده شدن پلان ویلا، نورگیری بیشتر فضاها و ... اشاره نمود. اغلب این فضا جزئی از فضای معمولی خانه به شمار می رود و به همین علت آن را به صورت عادی با مبلمان و میز و صندلی ها چیدمان می کنند. گاهی نیز قسمتی از فضای خانه را در بر می گیرد که به صورت نیمه باز و مخصوص معاشرت و لذت بردن از اوقات فراغت می باشد که دراین صوتر می توان آن را با گیاهان، میز و صندلی و ... مبلمان نمود.

نکات پراهمیت در طراحی ویلا :

· توجه به اقلیم

از مهمترین نکاتی که برای طراحی یک ویلا باید در نظر گرفت اقلیم منطقه ای می باشد که ویلا قرار است در آن ساخته شود. درواقع اقلیم باعث چگونگی فرم ساختمان، جزییات نمای آن و خصوصیات مختلف آن می شود و به همین علت اگر از خصوصیاتی که مخصوص یک اقلیم نیست در ویلایی که در آن اقلیم ساخته می شود در ساختمان و نمای ویلا استفاده شود می تواند باعث ایجاد نارضایتی افراد به دلیل به خطر افتادن رفاهشان بشود.

· توجه به وجود امکانات رفاهی معمولی و عمومی

حتی اگر ویلا زیباترین ویلای ممکن با امکانات فضایی عالی باشد اما به امکانات عمومی معمولی مانند سوپرمارکت، پمپ بنزین، درمانگاه و ... دسترسی راحت نداشته باشد و یا دارای امکاناتی مانند آب، برق و گاز نباشد می تواند نارضایتی افراد را به وجود بیاورد. به همین علت قبل از خرید زمین و ساخت ویلا در آن حتما باید این نکات بررسی شود و وجود آن ها تضمین شود تا افراد بتوانند در ویلا زندگی راحت تری داشته باشند.

· توجه به بودجه ی کارفرما

بودجه ی کافرما می تواند تعیین کننده ی چگونگی کیفیت ویلا باشد. مصالح، طرح ویلا و بسیاری از موارد به این نکته بستگی دارد. به همین علت قبل از طراحی ویلا حتما باید بودجه را بررسی کرده و برای صرف آن برنامه ریزی شود تا بتوان تمامی مراحل ویلا از طراحی تا اجرا و تحویل را با بودجه ای که مد نظر کارفرما می باشد به انجام رساند.

· بررسی نیازها و سلیقه ی افراد صاحب ویلا

درواقع ویلاها خانه های بزرگی هستند که هدف از ساخت آن ها تامین نیازهای فضایی مختلف افراد و گذراندن تعطیلات آن ها در آن می باشد. به همین علت قبل از طراحی باید نیازها و شخصیت و سلیقه ی تک تک افرادی که قرار است در آن ویلا زندگی کنند بررسی شود تا بهترین ویلا از نظر کیفیت فضایی برای آن ها طراحی شود.

طراحی ویلا و بازارداغ ویلاسازی در ایران

کلام آخر

شرکت معماری و طراحی ویلای هیرادانا که از شرکت های مطرح و پر تجربه در زمینه ی طراحی ویلا لوکس در سرتاسر ایران می باشد و می تواند در طراحی و اجرای لوکس پروژه های شما از طریق مشاوره حضوری و آنلاین کمک کند. به همین منظور شما می توانید از طریق شماره ۰۹۱۲۵۷۵۴۹۲۱ با ما در ارتباط باشید و با مراجعه به سایت هیرادانا به آدرس www.hiradana.com از نمونه کار ها بازدید فرمایید.

کد خبر: ۱۴۹٬۲۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha