۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۵
لزوم توجه به اقتصاد فرهنگ در ایران| ساماندهی مد و پوشاک ایرانی-اسلامی عامل موثر بر رشد اقتصاد فرهنگ
دبیر بین الملل جشنواره پوشاک کشورهای مسلمان:

لزوم توجه به اقتصاد فرهنگ در ایران| ساماندهی مد و پوشاک ایرانی-اسلامی عامل موثر بر رشد اقتصاد فرهنگ

«زینب سادات رفیعی پورعلوی» معتقد است: اقتصاد فرهنگ به معنای رابطه دو سویه بین پیشرفت اقتصادی یک کشور و عوامل فرهنگی حاکم بر کشور است که ابعاد گسترده ای را در برمی گیرد.

بازار؛ گروه بین الملل: «زینب سادات رفیعی پورعلوی» دبیر بین الملل نخستین جشنواره بین المللی پوشاک کشورهای مسلمان گفت: از اهداف برگزاری جشنواره اهمیت دادن به اقتصاد فرهنگ است که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به آن تاکید فراوان دارد.

وی افزود: اقتصاد فرهنگ در ایران واژه تقریبا جدیدی است که توسط دکتر اسماعیلی بیان شده و توجه به آن باعث رونق اقتصادی و بهبود وضع معیشت مردم می گردد. اقتصاد فرهنگ به معنای رابطه دو سویه بین پیشرفت اقتصادی یک کشور و عوامل فرهنگی حاکم بر کشور است که ابعاد گسترده ای را در برمی گیرد.

دبیر بین الملل نخستین جشنواره بین المللی پوشاک کشورهای مسلمان در ادامه تأکید کرد: اینکه چگونه فرهنگ حاکم بر یک جامعه باعث رونق و یا کساد اقتصادی کشور می گردد حائز اهمیت است. به عنوان مثال در ژاپن فرهنگ سخت کوشی باعث پیشبرد و رونق اقتصادی این کشور شد.

وی افزود: در ایران با توجه به شاخص های بومی فرهنگ ملی و اصلاح آن، فرهنگ جامعه را بایست به گونه ای پیش ببریم که در صدد رونق بخشی اقتصاد کشور باشد. در تولید مد و لباس ایرانی اسلامی توجه به تمامی سلیقه ها و گروه های سنی مختلف، ابداع و جذابیت با حفظ ارزش های ایرانی اسلامی ضروری است.

رفیعی پورعلوی در ادامه گفت: در سال جدید که توسط مقام معظم رهبری سال «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» معرفی شده؛ کارگروه مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تحقق این امر بنا به برگزاری نخستین جشنواره و رویداد پوشاک کشورهای مسلمان نمود که با حضور کشورهای مسلمان خارجی از ۸ تا ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ در برج میلاد برگزار شد.

وی افزود: تلاش در پیشبرد فرهنگ اقتصاد، وحدت و تجارت بین المللی با کشورهای مسلمان از اهداف این جشنواره بوده است. کارگروه مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با طراحی نقشه علمی، پوشاک به مسئله مد و لباس ایرانی اسلامی نگاه ویژه داشته و از این عامل در جهت اشتغال زایی و افزایش تولید ملی و صادرات بهره می گیرد.

وی در پایان تأکید کرد: بی شک خلائق فرهنگی مثل مد و طراحی پوشاک ایرانی اسلامی در رشد صنایع تاثیر بسزایی داشته و از ارکان اقتصاد فرهنگ که مد نظر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دکتر اسماعیلی است به حساب می آید.

کد خبر: ۱۴۹٬۱۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha