۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵
 تقاضا برای عرقیات گیاهی فارس افزایش یافت| اعلام نرخ محصولات پرتقاضا
بازار بررسی کرد؛

تقاضا برای عرقیات گیاهی فارس افزایش یافت| اعلام نرخ محصولات پرتقاضا

شیراز- بررسی بازار عرقیات گیاهی نشان می دهد که در اردیبهشت تقاضا برای اینگونه از عرقیات استان فارس افزایش بین ۷۰ تا ۸۰ درصدی داشته است.

به گزارش خبرنگار بازار، تحلیل بازار عرقیجات در استان فارس حاکی از افزایش قیمت در برخی از عرقیات دارویی است. در عین حال بازار از افزایش میزان تقاضا برای برخی از این عرقیجات حکایت دارد.

با توجه به اینکه اردیبهشت فصل برداشت و گلابگیری در استان فارس است تقاضا برای استفاده از عرقیات تازه بیشتر می شود و میمند استان فارس به عنوان یکی از مراکز مهم تولید عرقیجات و گلاب به شمار می رود به گونه ای که به گلخانه فارس نیز معروف شده است.

یک تولیدکننده عرقیجات گیاهی در استان فارس در گفتگو با بازار از افزایش برخی از عرقیجات طی دو هفته گذشته خبر داد و گفت: در برخی از عرقیات مانند بیدمشک و گلاب به دلیل کمبود گل افزایش قیمت هایی را داشته ایم.

عنوان قیمت هر لیتر به ریال
گلاب ۷۰۰,۰۰۰
بهارنارنج ۴۵۰,۰۰۰
نسترن ۳۰۰,۰۰۰
کاسنی ۱۵۰,۰۰۰
بیدمشک ۲۵۰,۰۰۰
نعناع ۱۵۰,۰۰۰
آویشن شیرازی ۲۵۰,۰۰۰
شاتره ۱۵۰,۰۰۰
خارمریم ۲۰۰,۰۰۰
خارشتر ۱۵۰,۰۰۰

محمد رئیسی یکی از دلایل افزایش قیمت برخی از عرقیجات را افزایش مواد اولیه و هزینه ظرف عنوان کرد و گفت: متاسفانه در بازار عرقیجات نیز مانند سایر کالاهای دیگر به دلیل هزینه های حمل و نقل و کارگر شاهد افزایش قیمت هایی هستیم که ارتباطی به تولیدکننده ندارد.

وی کمبود برخی از گل ها را از دیگر دلایل افزایش قیمت ها عنوان کرد و ادامه داد: طی چند مدت اخیر به دلیل سرمازدگی تولید برخی از گل ها از جمله گل محمدی با مشکلات عدیده ای روبه رو بوده که این امر منجر به افزایش قیمت مواد اولیه شده است.

این تولیدکننده عرقیجات در استان فارس با اشاره به افزایش گردشگر طی دو هفته اخیر در استان فارس و شهر میمند گفت: شهر شیراز و میمند به دلیل اردیبهشت خاصی که دارد همواره در این ماه شاهد حضور گردشگران بسیاری از اقصی نقاط کشور است که این امر تقاضا برای عرقیجات را افزایش داده است.

رئیسی یکی دیگر از دلایل افزایش میزان تقاضا را آغاز فصل گرما عنوان کرد و افزود: در فصل های گرم سال به نسبت دیگر فصل ها خرید عرقجیات افزایش زیادی دارد به گونه ای که طی دو هفته اخیر به نسبت هفته دوم فروردین ماه میزان خرید عرقیات استان بیش از ۷۰ تا ۸۰ درصد افزایش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه اوج فروش عرقیجات در استان مربوط به هفته اول اردیبهشت ماه است، گفت: با وجود افزایش تقاضا اما به نسبت سال های گذشته قدرت خرید مردم بسیار کم شده است به گونه ای که در سال های قبل افراد کمتر از چهار لیتر عرقیجات تهیه نمی کردند اما در حال حاضر از هر هزار نفر فقط یک نفر ظرف های چهار لیتری عرقیات را خریداری می کند.

کد خبر: ۱۴۹٬۱۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha