۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۵
منطقه آزاد تجاری مهران از امروز فعال شد
به دنبال اجرای مصوبه مجمع تشخیص مصلحت؛

منطقه آزاد تجاری مهران از امروز فعال شد

منطقه آزاد مهران فعال شد؛ هفت منطقه آزاد جدید در شانزدهم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شد که منطقه آزاد مهران یکی از آن مناطق بود.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، امروز منطقه آزاد تجاری مهران فعال شد؛ سعید محمد، دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی در سفر به ایلام، نورالدین رحیمی را به‌عنوان مدیر اجرایی منطقه آزاد مهران منصوب کرده و این منطقه به‌طور رسمی شروع به فعالیت کرد.

منطقه آزاد مهران یکی از هفت منطقه آزاد جدیدی است که در شانزدهم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شد. در آن مصوبه پرونده ۸ منطقه آزاد تجاری- صنعتی در استان‌های گلستان (اینچه‌برون)، ایلام (مهران)، اردبیل (اردبیل)، سیستان و بلوچستان (سیستان)، کردستان (بانه مریوان)، هرمزگان (جاسک)، بوشهر (بوشهر)، کرمانشاه (قصر شیرین) تعیین و تکلیف شد و به غیر از منطقه جاسک در استان هرمزگان، با تأسیس ۷ منطقه آزاد جدید موافقت شد.

مرز مهران در سال ۱۳۷۹ به‌عنوان مرز رسمی شناخته شد و پس از آن در سال ۱۳۸۲ با ایجاد زیرساخت‌ها و روند مراودات تجاری آغاز شد.

مرز بین‌المللی مهران یکی از مرزهای مهم صادراتی و زیارتی کشور در بین ۱۲ مبادی خروجی به کشور عراق است. شهر مرزی مهران حدود ۲۳۰ کیلومتر با بغداد فاصله دارد.

کد خبر: ۱۴۹٬۱۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha