۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶
تلاش برای جبران کسری زمین موردنیاز در اجرای طرح نهضت ملی مسکن همدان
مدیرکل راه و شهرسازی همدان اعلام کرد:

تلاش برای جبران کسری زمین موردنیاز در اجرای طرح نهضت ملی مسکن همدان

همدان - مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: ۹۱۰ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن همدان فراهم شده و یک هزار و ۷۰۰ هکتار کسری زمین داریم که با تمهیدات حوزه املاک به دنبال جبران کسری زمین هستیم.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی استان همدان؛ عزیز اله یوسفی با بیان اینکه قیمت مسکن بستگی به عرضه و تقاضا دارد و کالای مصرفی نیست و باید از سبد کالای سرمایه‌ای خارج شود، گفت: زمانی در یک فرایند مسکن مهر به عنوان یک مقوله اصلی در سبد خانوارها مطرح شد و توانست بخشی از نیازهای جامعه را در آن زمان برآورده کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن عنوان کرد: ۱۲۱ هزار نفر در سامانه ثبت نام اولیه کرده‌اند که باید در چند مرحله پایش شوند.

یوسفی با بیان اینکه در اولین مرحله ۹۵ هزار نفر واجد شرایط اولیه هستند، افزود: بعد دو مرحله دیگر از پالایش این آمار کاهش خواهد داشت چراکه سکونت و مالکیت آن‌ها باید احراز شود.

وی یادآور شد: در دوره ۴ ساله دولت فعلی برای استان همدان ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکن پیش‌بینی شده است به شرطی که متقاضی واجد الشرایط وجود داشته باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان بیان کرد: نُرم هر واحد مسکونی توسط شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ۲۷۳ متر مربع برای اراضی واقع در حریم و حدود ۱۲۰ متر مربع برای اراضی واقع در محدوده شهری درنظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در استان همدان برای ۹۵هزار نفر بالغ بر دو هزار و ۶۰۰ هکتار زمین نیاز داریم، گفت: حدود ۹۱۰ هکتار زمین فراهم شده و یک هزار و ۷۰۰ هکتار کسری زمین داریم که با تمهیدات حوزه املاک به دنبال جبران کسری زمین هستیم.

یوسفی با تاکید بر اینکه ما برای برش دو سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ مشکل زمین نداریم، اما برای دو سال بعد باید به دنبال تامین زمین باشیم، عنوان کرد: در حال حاضر سه هزار ۴۸۴ واحد مسکن در حال احداث داریم که این مساکن در قالب مساکن خودمالک، گروه ساخت و یا مساکنی است که کارگزاری آن توسط بنیاد مسکن انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی موظف هستند اراضی مازاد خود را در اختیار اداره راه و شهرسازی قرار دهند تا تامین زمین تحقق پیدا کند، گفت: با وجود تمام مکاتباتی که با ادارات داشتیم تاکنون هیچ اداره‌ای زمین مازاد اعلام نکرده است.

وی با بیان اینکه از ۳۲ شهر استان در برش دو ساله برای ۱۲ شهر زمین تأمین شده است، ادامه داد: برای سه شهر ملایر، کبودراهنگ و لالجین با اوقاف تفاهم نامه منعقد شده که اراضی اوقافی برای نهضت ملی به کارگیری شود.

کد خبر: ۱۴۹٬۱۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha