۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۷
پروژه انتقال آب از سد «تالوار» به همدان مشکل کمبود اعتبار ندارد
استاندار همدان:

پروژه انتقال آب از سد «تالوار» به همدان مشکل کمبود اعتبار ندارد

همدان - استاندار همدان با بیان اینکه پروژه انتقال آب از سد «تالوار» به همدان مشکل کمبود اعتبار ندارد، گفت: مشکل کمبود لوله و خرید ورق از کارخانه فولاد مبارکه با پیگیری ها و دستور وزیر رفع شده است.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی استانداری همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در بازدید از پروژه انتقال آب همدان اظهار داشت: با پیگری های انجام شده ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه اختصاص یافت و ۵۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز به تازگی واریز شده است.

وی با بیان اینکه پروژه انتقال آب از سد تالوار مشکل کمبود اعتبار ندارد، افزود: انتظار داریم قرارگاه خاتم الانبیا با افزایش توان فنی و تیم‌های کاری خطوط انتقال را با شتاب بیشتری اجرا کرده و طبق جدول زمان بندی این پروزه را به بهره برداری برسانیم.

استاندار همدان عنوان کرد: از ۱۰ کیلومتر خط انتقال، سه و نیم کیلومتر در منطقه سخت گذر و سنگلاخی است که انجام شده و بقیه عملیات در مسیر هموار واقع شده است که بی تردید ادامه عملیات لوله گذاری با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

وی افزود: مشکل کمبود لوله و خرید ورق از کارخانه فولاد مبارکه از موانع این پروژه بود که با پیگیری ها و دستور وزیر رفع شده و در روزهای آینده اولین بخش محموله مورد نیاز به پروژه تزریق می شود.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه عملیات انتقال فرایند پیچیده و کاملا فنی است، افزود: سد تالوار وضعیت آبی خوبی دارد و ایستگاه پمپاژ شماره سه نیز به اتمام رسیده و ایستگاه های شماره یک و دو نیز در حال احداث است.

استاندار همدان گفت: درخصوص تامین پمپ‌های مورد نیاز قرارداد چهار ماهه منعقد شده بود که با پیگیری صورت گرفته و دستور وزیر عملیات خرید و نصب نیز شتاب گرفت و قرارداد خرید ونصب سوله های مورد نیاز هم تنظیم شده است.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه در قسمت‌های مختلف سد و پایین دست آن مانند تصفیه خانه، ایستگاه های پمپاژ و حفاری و انتقال اکیپ‌ها مشغول کار هستند، تاکید کرد: قرارگاه خاتم الانبیا باید توان و امکانات خود را افزایش دهد.

وی افزود: به زودی با وزیر نیرو و فرمانده کل سپاه در راستای تقویت ماشین آلات و اکیپهای مستقر در این پروژه و نیز برق رسانی و تجهیزات مورد نیاز دیداری خواهیم داشت.

سرپرست شرکت آب منطقه ای همدان هم گفت: خط انتقال لوله ۱۳۰ کیلومتر تا تصفیه خانه همدان است و سه ایستگاه هم برای انتقال و پمپاژ آب در نظر گرفته شده است و ۱۲۰ کیلومتر از خط انتقال انجام شده و ۱۰ کیلومتر باقی مانده هم در دست اجراست.

محمد ضروری با بیان اینکه تصفیه خانه سه هزار و ۸۰۰ لیتر در ثانیه در افق نهایی و هزار و ۸۰۰ لیتر در ثانیه در افق اظطراری در دستور ساخت است، افزود : تلاش می کنیم که قبل از شروع تنش آبی انتقال آب به همدان انجام شود.

کد خبر: ۱۴۹٬۱۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha