۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۳
کارخانه های آرد مازندران با کمتر از نصف ظرفیت کار می کنند
در گفتگو با بازار؛

کارخانه های آرد مازندران با کمتر از نصف ظرفیت کار می کنند

ساری- وفایی نژاد، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران با اشاره به فعالیت ۲۰ کارخانه آرد در استان گفت: این کارخانه ها با ظرفیت ۳۵ تا ۴۵ درصدی کار می کند.

عباسعلی وفایی نژاد در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه از نظر کیفی طی یکسال و نیم گذشته بهترین گندم برای آرد در استان تامین می شود، افزود: برای تبدیل گندم به آرد با ارز و قیمت قبلی هشت هزار تومان هزینه می شود در حالی اکنون افزایش یافته و نرخ جهانی گندم نیز از ۲۸۰ دلار به ۳۹۰ دلار افزایش یافته است.

وی با عنوان اینکه ظرفیت کارخانه های آرد استان بین ۳۵ تا ۴۵ درصد است، افزود: در استان ۲۰ کارخانه فعال داریم و دو مجوز نیز صادر شده است.

وی با اظهار اینکه ظرفیت کارخانه های استان طبق مدل و استاندارد متفاوت است، میزان مصرف آرد را ۳۱ هزار تن در ماه ذکر کر و گفت: کیسه یارانه ای نوع یک ۴۰ هزار تومان و یارانه نوع دوم ۵۰ هزار تومان عرضه می شود.

وفایی نژاد یادآور شد: با توجه به تعدیل قیمت ها و حذف ارز، شکاف قیمتی حذف می شود و می توانیم گندم را از مناطق مختلف حتی به صورت سوآپ تامین کنیم.

خانی مدیر کارخانه آرد خانه نیز با اشاره به افزایش چندبرابری حقوق و کرایه حمل اظهار داشت: انتظار داریم تجدید نظری در زمینه دستمزد آسیابانی و کارخانه های آرد صورت گیرد.

کد خبر: ۱۴۹٬۱۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha