۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۰
منظر تاریخی «هگمتانه تا همدان» برای بازدید ارزیابان یونسکو آماده می‌شود
مدیرکل میراث فرهنگی همدان:

منظر تاریخی «هگمتانه تا همدان» برای بازدید ارزیابان یونسکو آماده می‌شود

همدان - مدیرکل میراث فرهنگی همدان گفت: امسال باید اقدامات مقدماتی در راستای رفع موانع ثبت جهانی پرونده منظر تاریخی، شهری «هگمتانه تا همدان» انجام و این عرصه برای بازدید ارزیابان آماده شود

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی همدان، علی مالمیر در جلسه رفع موانع ثبت جهانی منظر تاریخی، شهری هگمتانه تا همدان که با حضور محمدحسن طالبیان مشاوروزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، استاندار همدان و تعدادی از مسئولان زیربط برگزار شد، بیان کرد: در راستای پیگیری این پرونده، هفته گذشته یک تیم کارشناسی با همراهی دکتر طالبیان در همدان حاضر شدند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه نیاز است در سال جاری اقدامات مقدماتی در راستای رفع موانع ثبت جهانی انجام و این عرصه برای بازدید ارزیابان یونسکو آماده شود این تیم از عرصه پیشنهادی ثبت جهانی بازدید و مشکلات و موانع را احصاء، شناسایی و مستند کردند.

مالمیر اضافه کرد: همزمان با این برنامه میدانی که از هفته گذشته آغاز و تا دو روز آینده ادامه دارد جلسه‌ای با حضور استاندار، معاون عمرانی استانداری و دستگاه‌های زیربط در قالب ستاد رفع موانع ثبت جهانی هگمتانه تشکیل شد.

وی با اشاره به اینکه در این جلسه دکتر طالبیان گزارشی از بازدیدهای میدانی ارائه کرد، افزود: همچنین عناوین محورهایی که دستگاه‌های مختلف باید با هم‌افزایی در راستای برطرف شدن مشکلات بازار همدان و عرصه پیشنهادی ثبت جهانی انجام دهند مطرح شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان در ادامه اظهار کرد: علاوه بر این وظایف دستگاه‌های مختلف در راستای ساماندهی و زیباسازی عرصه مشخص و هر یک از اعضا نکته نظرات خود را مطرح کردند.

مالمیر بیان کرد: در این جلسه اشاره‌ای به شروع برنامه حذف سواره از هسته مرکزی هگمتانه شد و اعلام گردید این موضوع آغاز شده و تاکید شد با سرعت بیشتری نهایی شود.

کد خبر: ۱۴۹٬۰۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha