۳۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳
 ۹۰ درصد ظرفیت سدهای ایلام تکمیل شده است
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای ایلام:

۹۰ درصد ظرفیت سدهای ایلام تکمیل شده است

ایلام - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای ایلام گفت: ۹۰ درصد ذخایر سدهای استان در پی بارش‌های بهاره سال جاری پر شده است.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی آب منطقه ای ایلام، علی پور احمد افزود: قبل از شروع بارش‌ها و به منظور تنظیم ورودی و خروجی سدها با هدف جلوگیری از بروز حوادث مخرب ناشی از سیلاب ۱۲۰ میلیون متر مکعب آب به صورت مدیریت شده از خروجی سدهای سه گانه به اراضی پایین دست هدایت شد.

وی تصریح کرد: حجم عمده‌ای از آب رودخانه‌های بالادست سدها که در بارش‌های اخیر پر شده اند به این مخازن می‌ریزد که برای جلوگیری از سرریز شدن سدها، در خروجی ذخیره گاه‌های آبی سازی‌ها انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای ایلام با اشاره به وضعیت حجم آب سد ایلام (چم گردلان) گفت: حجم این مخزن ۶۴ میلیون مترمکعب است که با بارندگی‌های اخیر میزان حجم آب آن به نزدیک ۵۷ میلیون مترمکعب معادل ۹۰ درصد رسیده است.

پوراحمد در خصوص سد دویرج دهلران نیز افزود: میزان حجم نهایی این سد ۲۰۰ میلیون متر مکعب است که هم اکنون حدود ۹۰ درصد حجم آب این سد معادل ۱۸۰ میلیون مترمکعب پر شده است.

به گفته وی، هم اکنون رهاسازی آب از سد دویرج به منظور تامین آب کشاورزان پایین دست سد انجام می‌گیرد.

پوراحمد به وضعیت سد کنگیر ایوان نیز اشاره کرد و یادآور شد: حجم کلی این سد ۱۹ میلیون متر مکعب است که تاکنون بیش از ۹۴ درصد حجم آب آن پر شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای ایلام تاکید کرد: در صورت ادامه بارش‌های بهاری حجم آب سدهای سه گانه استان (ایلام، دویرج، کنگیر) سرریز خواهد کرد.

کد خبر: ۱۴٬۹۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha