۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۴
۶ میلیون مسافر تعطیلات عید فطر در مازندران اقامت کردند
در گفتگو با بازار؛

۶ میلیون مسافر تعطیلات عید فطر در مازندران اقامت کردند

ساری- ایزدی، سرپرست میراث فرهنگی مازندران شمار مسافران مقیم در تعطیلات عید فطر را در استان بیش از شش میلیون نفر ذکر کرد و گفت: ۳۰ درصد در خانه‌های مسافر اقامت کردند.

مهدی ایزدی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه بیش از شش میلیون نفر طی تعطیلات ویژه عید فطر در استان اقامت کردند، افزود: از این میزان ۳۹ هزار نفر در هتل، شش هزار و ۸۴۳ نفر در اقامتگاه سنتی، ۱۱ هزار و ۹۰۴ نفر در مجتمع های گردشگری، سه هزار و ۷۸۴ نفر در مهمانپذیرها و ۴۵ هزار و ۶۰۱ نفر در هتل آپارتمان اقامت کردد.

وی شمار اقامت در اقامتگاه های بومگردی را ۳۰ هزار و ۶۱۵ نفر، ۳۱ هزار و ۹۸۸ نفر در متل، یک میلیون و ۸۰ هزار نفر در خانه مسافر ذکر کرد و افزود: ۳۰ درصد اقامت مسافران در خانه های مسافر بوده است.

ایزدی با عنوان اینکه میزان اقامت در اقامتگاه های موقت شامل کمپ، کانکس و چادر مسافرتی ۱۸۰ هزار نفر بوده است، ادامه داد: میزان اقامت در تاسیسات اقامتی وابسته به وزارت آموزش و پرورش نیز سه هزار و ۴۲ نفر بوده است.

سرپرست میراث فرهنگی مازندران، عنوان کرد: میزان اقامت در سایر مراکز اقامتی شامل مهمانسراهای ادارات، خوابگاه های دانشجویی و سالن های ورزشی سه میلیون و ۸۴۴ هزار نفر بود که ۶۴ درصد اقامت را تشکیل می دهند.

وی ادامه داد: همچنین در تعطیلات عید فطر ۸۵۶ هزار نفر از جاذبه های فرهنگی، تاریخی و توریستی استان بازدید کردند.

کد خبر: ۱۴۸٬۹۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha