۳۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶
۷۶ میلیون مسافر- شب در مازندران اقامت کردند
مدیرکل میراث فرهنگی مازندران:

۷۶ میلیون مسافر- شب در مازندران اقامت کردند

ساری - مدیرکل میراث فرهنگی مازندران گفت:طی سال گذشته بیش از ۷۶ میلیون نفر شب در استان اقامت کردند که رشد ۳۲ درصدی نسبت به سال ۹۷ داشته است.

به گزارش خبرنگار بازار، سیف اله فرزانه پیش ازظهر یکشنبه در جلسه کارگروه گردشگری در میراث فرهنگی مازندران با بیان اینکه سال قبل تا پایان بهمن ماه بیش از ۷۶ میلیون و ۸۱۸ هزار نفر شب در استان اقامت کردند، افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ حدود ۳۲ درصد رشد داشته است.

وی میانگین اقامت در استان مازندران را طی سال قبل چهار شب و پنج روز بیان کرد و گفت: در سال گذشته هزار و ۲۷۶ مجموع اقامتی با بیش از چهار هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در استان راه اندازی شده است.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی مازندران با افتتاح طرح های گردشگری طی سال قبل برای بیش از سه هزار و ۴۰۰ نفر شغل ایجاد شد و در مجموع سال قبل ۱۵ هزار بازدید از سه هزار و ۹۵۲ واحد تاسیسات گردشگری استان صورت گرفته است.

 فرزانه درباره شمار مسافران خارجی که سال قبل به استان سفر کردند، افزود: پارسال بیش از ۱۰۶ هزار گردشگر خارجی به استان آمدند که مانگین اقامت انان چهار شبانه روز بوده است.

وی با اشاره به رشد ۲۴ درصد میزان گردشگران خارجی به استان یادآور شد: سال قبل ۶۵ پروانه بومگردی نیز در استان صادر شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران همچنین گفت: ۳۱ پروژه گردشگری با یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در سال جهش تولید در استان بهره‌برداری می‌شود.

فرزانه با بیان اینکه ۱۱ هزار مورد بازدید از تأسیسات گردشگری سطح استان داشتیم که تعلیق یا تعطیلی ۶۴۶ مورد را به‌دنبال داشته است، افزود: در این مدت کمک‌های نقدی بیش از دو میلیارد ریال و حجم بالای کمک‌های غیرنقدی از قبیل ماسک، لباس و دستکش توسط بهره‌برداران و سرمایه‌گذاران تأسیسات گردشگری به افراد مختلف انجام شده است.

وی همچنین از اعلام آمادگی ۹ هتل در سطح استان برای نقاهت بیماران و اسکان کادر درمان خبر وادامه داد: راه‌اندازی سامانه ویدئوکنفرانس در راستای کاهش تردد رؤسای شهرستان یکی از اقدامات مهم ما در این دوران بوده است.

 مدیرکل میراث فرهنگی مازندران همچنین از اعلام آمادگی بیش از ۱۳ هتل، ۱۲ هتل‌آپارتمان و ۲۱ اقامتگاه بوم‌گردی و خانه مسافر برای اعمال تخفیف ۵۰ درصد ویژه کادر درمانی خبر داد و افزود: ۱۱۰ هزار ماسک، ۲۷۰۰ گان توسط ۲۶ هنرمند صنایع‌دستی استان تولید شده است.

فرزانه در ادامه گفت: از مجموع ۲۱۰ پروژه در حال ساخت در سطح استان، پیش‌بینی می‌شود ۳۱ پروژه با حجم سرمایه‌گذاری بالغ‌بر هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان و ایجاد اشتغال برای بیش از یک هزار و ۸۰۰ نفر تا پایان سال ۹۹ افتتاح شود که از این تعداد ۹ پروژه با حجم سرمایه‌گذاری بالغ‌بر ۳۷۰ میلیارد تومان تا خردادماه سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

کد خبر: ۱۴٬۸۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha