۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۵
ضرورت الزام بانک‌های خصوصی استانی به هزینه کرد منابع در داخل هر استان
در گفتگو با بازار تاکید شد؛

ضرورت الزام بانک‌های خصوصی استانی به هزینه کرد منابع در داخل هر استان

تبریز- کلامی، استاد اقتصاد دانشگاه و معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی گفت: بانک مرکزی باید بانک‌های خصوصی را ملزم به هزینه کرد منابع هر استان در داخل همان استان کند.

محمد کلامی در گفتگو با خبرنگار بازار در خصوص سفر وزیر اقتصاد به تبریز گفت: انتقال حساب شرکت‌های بزرگ آذربایجان شرقی به استان یکی از اصلی ترین مسائل مطرح شده در این سفر بود.

وی ادامه داد: با توجه به عدم تمرکز حساب‌های بانکی شرکت‌های بزرگ در استان آذربایجان شرقی که موجب کاهش منابع بانک‌های استان و در نتیجه کاهش پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی شده است، وزارت اقتصاد و دارایی نسبت به الزام شرکت‌های بزرگ برای اجرای مصوبه اخیر این وزارت مبنی بر انتقال حساب‌های بانکی مربوطه از بانک‌های تهران به بانک‌های استان باید اقدام کند.

وی سپس ادامه داد: افزایش اختیارات بانک‌ها و هماهنگی هرچه بیشتر شبکه بانکی، با عنایت به نقش و جایگاه استان آذربایجان شرقی در اقتصاد کشور، بانک مرکزی ترتیبات لازم را برای تسهیل در امور بانکی در این استان باید فراهم کند.

کلامی در این خصوص افزود: در این راستا اختیارات کمیسیون هماهنگی بانک‌های دولتی استان باید افزایش یابد. بانک‌های خصوصی و کمیسیون هماهنگی بانک‌های خصوصی با دستگاه‌های اجرایی استان به‌ویژه استانداری آذربایجان شرقی باید همکاری کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی گفت: با توجه به سهم سپرده و تسهیلات بانکی استان آذربایجان شرقی در کشور و استقرار بنگاه‌های اقتصادی متعدد در استان، اختیارات بانک‌های استان در سقف تسهیلات پرداختی و وصول مطالبات به چهار برابر میانگین کشوری افزایش یابد.

این استاد دانشگاه و کارشناس مسائل اقتصادی افزود: شاهد عدم همکاری بانک‌های خصوصی در استان هستیم، برای این منظور باید بانک مرکزی بانک‌های خصوصی را ملزم به هزینه کرد منابع هر استان در همان استان کند.

کد خبر: ۱۴۸٬۹۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha