۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳
رئیس جمهور از کنارگذر «ایلخچی» سرزده بازدید کند
یادداشت؛

رئیس جمهور از کنارگذر «ایلخچی» سرزده بازدید کند

تبریز- «رئیس جمهور در سفر استانی خود به آذربایجان شرقی از کنارگذر ۸کیلومتری ایلخچی که مدت هاست وضعیت خوبی ندارد، سرزده بازدید کند» این جمله بخشی از یادداشت جلال حق شناس فعال رسانه ای برای بازار است.

جلال حق شناس؛ بازار: حدود ۱۵ سال از آغاز عملیات اجرایی کنارگذر ایلخچی سپری شده و تاکنون به اتمام نرسیده و باعث ترافیک سنگین در داخل شهر ایلخچی و نارضایتی مردم و مسافران شده است.

طول این کنار گذر هشت کیلومتری که اجرای آن از ۱۳۸۶ آغاز شده، هم‌چنان با احداث شش کیلومتر در حد آسفالت و پیشرفت فیزیکی ۵۲ درصدی، افزون بر آزادسازی ۲ کیلومتر باقی‌مانده از آن نیازمند تخصیص اعتبار ویژه برای آزاد سازی است.

در پنج سال اخیر به بهانه عدم تخصیص اعتبار کافی، قطره چکانی و حرکت لاک پشتی، کلید چراغ احداثی آن قرمز شده و شهروندان منتظر روشن و سبز شدن این چراغ با دستان سبز رئیس جمهور در سفر آتی به آذربایجان شرقی هستند و انتظار داریم این اتفاق با دستان توانمند آن مقام عالی رقم بخورد و بر این جرقه‌های تأسف و یأس‌آور و متعجب‌کننده ناشی از حرکت نامعقول مسؤولان ذی‌ربط رنگ خاموشی بپاشد.

متأسفانه با این روند فعلی برخی از عوامل اجرایی پروژه به جای تأمین اعتبار و تکمیل این پروژه، شروع به فروش مصالح موجود این کنارگذر کرده اند و بیم آن می‌رود روزی کل پروژه نیز برای اجرای کاربری‌های مختلف به‌فروش برسد!!

در این ارتباط امید است در جهت احقاق حق و حقوق اهالی، دستور جلوگیری از این کار نیز صادر گردد. نکته مهم و حائز اهمیت در خصوص این کنار گذر که این‌بار از وسط اراضی کشاورزی مشهور به «یال ایلخچی» در حال اجراست و خاک‌برداری و ترانشه‌های مرتفع در حال اجرای آن، افزون بر تخریب تنها راه ارتباطی پنج هزار کشاورز و به‌مخاطره انداختن جان آنان از طریق ایجاد رمپ‌های موقتی بسیار خطرناک ۱۴ ساله، به‌علت سوء مدیریت مسؤولان راه و شهرسازی و خیل عظیمی از اشکالات و نواقص، هم‌چنان رنگ بهره‌برداری به‌خود ندیده است.

در حالی‌که با رفع موانع و تکمیل بخشی از موارد، ازجمله تنها پل نیمه تمام غیراستاندارد همین کشاورزان که ربطی هم به پروژه کنار گذر ندارند، می‌توان بخش عظیمی از مشکلات آنهارا برطرف نمود و یا با تکمیل این کنارگذر بر آلودگی هوا و صوتی ناشی از تردد روزانه ۱۳۰ هزار خودروی سبک و سنگین گازوئیلی فرسوده و دودزا از داخل این شهر و انواع بیماری‌های تنفسی مهمان شده از این معضل که آمار آن بیش از استاندارد جهانی است، خاتمه بخشید و مانع از رشد چندین برابری این مشکلات فزاینده که حاکی از شکل‌گیری یک فاجعه تأسف‌بار در منطقه است و به‌جد یک زنگ خطر برای شهر و شهروندان و یک هشدار جدّی برای مسؤولان ذی‌ربط محسوب می‌شود، گشت.

از این‌رو، در چنین شرایط اسف‌باری، آرزوی نگارنده این قلم که شاید آرزوی قلبی تک‌تک اهالی ایلخچی نیز باشد، برنامه‌ریزی رئیس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی برای بازدید سرزده از این پروژه حساس و تخصیص حدالاقل زمان ملاقات چند دقیقه‌ای برای شنیدن مطالبه‌های مردمی این شهر و مشاهده عینی بخشی از مشکلات یاد شده شهروندان ایلخچی، به‌ویژه دانش‌آموزان و سال‌خوردگان در حال گذر از عرض این خیابان و حضور دادرس‌تان در این شهر می‌باشد تا شاید از این‌طریق، دستوری بر تکمیل نهایی این پروژه، صادر گردد و بعد از سال‌های متمادی چراغ قرمز کنارگذر ایلخچی، سبز و روشن شود و افزون‌بر مرتفع‌شدن مشکلات اهالی ایلخچی، رهگذران همیشگی و در حال گذر استان‌های آذربایجان‌شرقی، غربی، کردستان و کرمانشاه نیز هموار و مرتفع شود.

کد خبر: ۱۴۸٬۸۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha