۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۷
طرح آبیاری و زهکشی مزارع کشاورزی علی آباد کتول تا ۱۴۰۳ تکمیل می شود
رئیس جهاد کشاورزی گلستان:

طرح آبیاری و زهکشی مزارع کشاورزی علی آباد کتول تا ۱۴۰۳ تکمیل می شود

گرگان- برزعلی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: در صورت تخصیص اعتبار مورد نیاز به گلستان، طرح آبیاری و زهکشی مزارع کشاورزی علی آباد کتول تا ۱۴۰۳ تکمیل می شود.

محمد برزعلی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه ۲۸۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی گلستان نیاز به شبکه آبیاری و زهکشی دارند، اظهار کرد: تاکنون در ۱۰۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی زهکشی انجام شده است.

وی از زهکشی پنج هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان علی آباد کتول خبر داد و گفت: در این طرح حدود ۴۵۰ کیلومتر کانال آبیاری و زهکشی در شهرستان داریم که این میزان برای پنج هزار هکتار از اراضی کشاورزی علی آباد کتول است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان خاطر نشان کرد: طرح آبیاری و زهکشی قره سو و زرین گل در پائین دست سد نگارستان علی آباد کتول یکی از اقداماتی است که در سطح هفت هزار هکتار از مزارع کشاورزی این شهرستان برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان این مطلب که این طرح در سطح چهار هزار هکتار انجام شده، افزود: برای این پروژه حدود ۳۰۰ کیلومتر طرح خطوط لوله باید اجرا شود که تاکنون نصف آن انجام شده و مابقی در دست اقدام است.

برزعلی ضمن یادآوری این نکته که امکان تولید محصول خوب در اراضی کشاورزی این منطقه بر اثر شوری خاک وجود نداشت، افزود: خوشبختانه در حال حاضر با اجرای این طرح کشاورزان از تولید محصول خود راضی هستند.

وی ادامه داد: برای سه هزار هکتار از اراضی دیگر شهرستان، اجرای شبکه آبیاری و زهکشی برنامه‌ریزی شده که برای اجرای آن نیاز به تخصیص اعتبار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان در خاتمه یادآور شد: پیش بینی می‌شود با تخصیص اعتبارات مورد نیاز طرح آبیاری و زهکشی مزارع کشاورزی علی آباد کتول تا ۱۴۰۳ تکمیل شود.

کد خبر: ۱۴۸٬۷۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha