۳۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷
زنان سرپرست خانوار نیازمند بیش از یک میلیون تومان وام حمایتی هستند
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس:

زنان سرپرست خانوار نیازمند بیش از یک میلیون تومان وام حمایتی هستند

جعفرزاده ایمن آبادی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس گفت: امیدوارم زنان سرپرست خانوار بیشتر از یک میلیون تومان مورد حمایت دولت و حاکمیت قرار بگیرند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در مورد وضعیت زنان سرپرست خانوار گفت: طرح‌های دولت اعم از تاکید بر در خانه ماندن، فاصله گذاری اجتماعی و هوشمندانه  برای کاهش تبعات و کنترل انتشار ویروس کووید ۱۹ اگرچه تا حدودی به مدیریت این بیماری کمک کرد، اما در عمل فشار زیادی بر روی اقشار ضعیف جامعه از جمله زنان سرپرست خانوار وارد کرد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: طبق آمار رسمی ۳میلیون زن سرپرست خانوار در کشور داریم که بین ۱۴ تا ۶۰ سال قرار دارند؛ باید شرایط توانمندسازی آنها به لحاظ اقتصادی در جامعه مهیا کنیم.

اجرای عدالت بین زن و مرد سرپرست خانوار

نماینده مردم در مجلس دهم تاکید کرد: همسان‌سازی زن سرپرست خانوار و مرد سرپرست خانوار با شرایط یکسان در یک موقعیت اقتصادی اجرای عدالت نیست، جامعه سنتی ما بر مبنای اصولی پایه گذاری شده که بر اساس آن مرد مسئول تامین خرج و مخارج خانه است و زن مسئولیت پرورش فرزندان را برعهده دارد، اگر بخواهیم بین دو واژه زن و مرد سرپرست خانوار عدالت را در جامعه اجرا کنیم باید بپذیریم تربیت فرزندان در کنار تهیه خرج و مخارج برای یک زن بی‌سرپرست و بدسرپرست در شرایط کنونی بسیار دشوار است.

جعفرزاده تصریح کرد: بسیاری از زنان بی سرپرست و بدسرپرست با خود اشتغالی و تولید محصولات صنایع دستی تا مواد غذایی امرار معاش می‌کنند در چند ماه اخیر محدودیت های بحران کرونا آنها را با مشکلاتی از قبیل خرج و مخارج و اجاره بهای منزل استیجاری روبرو کرده است.
اکثریت زنان سرپرست خانوار روزمزد هستند و با شیوع کرونا بیشتر از گذشته در مضیقه مالی قرار گرفته‌اند

وی یادآور شد: اکثریت زنان سرپرست خانوار روزمزد هستند و با شیوع کرونا بیشتر از گذشته در مضیقه مالی قرار گرفته‌اند از طرفی مشاغلی همچون دست فروشی و کارگری که این افراد دارند ثبت قانونی نشده که بتوانند از مستمری و بیمه بیکاری آن استفاده کنند، بر همین اساس دولت و حاکمیت باید حمایت‌های مستمر گونه‌ برای این زنان در نظر بگیرد تا در آینده شاهد رشد آسیب‌های اجتماعی دیگر نباشیم.

خلاء اطلاعاتی در مورد تعداد زنان سرپرست خانوار

جعفرزاده ایمن آبادی افزود: خلاء اطلاعاتی در مورد تعداد زنان بی سرپرست و بدسرپرست و امرار معاش آنها منجر شده تعدادی بسیاری از قشر ضعیف جامعه تحت پوشش طرح‌های حمایتی دولت قرار نگیرند. کمیته امداد، سازمان بهزیستی و از همه مهمتر سازمان تامین اجتماعی در این شرایط بیش از گذشته کمک اقشار ضعیف و آسیب پذیر جامعه باشند، سازمان‌ها و نهادهای مربوطه با توجه به اسم و رسمی که دارند به میدان بیایند و گره‌ای از مشکلات مردم در اوضاع نابسامان کنونی باز کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس گفت: در پرداخت وام یک میلیون تومانی به حساب سرپرست خانوار امیدوارم زنان سرپرست خانوار بیشتر از یک میلیون تومان مورد حمایت دولت و حاکمیت قرار بگیرند.

کد خبر: ۱۴٬۸۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha