۳۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳
مشکلات معیشتی گریبانگیر ۲۱ میلیون ایتالیایی
همزمان با شیوع کرونا جریان دارد؛

مشکلات معیشتی گریبانگیر ۲۱ میلیون ایتالیایی

به علت بحران ناشی از گسترش ویروس کرونا در ایتالیا، ۲۱ میلیون نفر از شهروندان در این کشور با مشکلات جدی اقتصادی مواجه هستند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما،  ویروس کرونا نه تنها در بخش بهداشت و درمان ایتالیا، بلکه  در بخش اقتصاد این کشور نیز موجب به وجود آمدن شرایط اضطراری شده است. بر همین اساس، از هر ۳ ایتالیایی یک نفر تحت تاثیر تبعات اقتصادی ناشی از این ویروس قرار گرفته است.ذبدین ترتیب، ویروس کرونا نوع جدیدی از فقر را برای شهروندان ایتالیایی رقم زده است.

بر همین اساس، ۲۱ میلیون نفر از شهروندان ایتالیایی با مشکلات جدی اقتصادی مواجه شده اند و از این تعداد ۱۰ میلیون نفر کم‌ترین میزان درآمد، یا در واقع، شاید بتوان گفت هیچ درآمدی ندارند. این تعداد از ایتالیایی ها، کار خود را از دست داده اند و نتوانسته اند از بیمه بیکاری نیز استفاده کنند. در این کشور، بیش از ۱۸ میلیون نفر از شهروندان درآمدی کم‌تر از ۱۵ هزار یورو (در هر سال دارند). درآمد سالانه بیش از ۷ میلیون نفر نیز کم‌تر از ۶ هزار یورو در هر سال است.

اختلاف دولت و مخالفان بر سر سازوکار ثبات مالی اروپا
توسل احتمالی به سازوکار ثبات مالی اروپا MES (European Stability Mechanism تنش‌هایی را بین دولت و مخالفان همچنین درون احزاب اکثریت در ایتالیا موجب شده است.
جوزپه کونته نخست وزیر بر تصمیم قاطع خود برای استفاده نکردن از این ابزار که با بحران کنونی تطابق ندارد، تأکید می‌کند و می‌خواهد تا آخر برای آنچه که از آن به «اوراق قرضه کرونایی» coronabonds نام برد، بجنگد.

روزنامه فرانسوی لزاکو در مقاله‌ای به قلم اولیویه تُسرِی Olivier Tosseri نوشت: پس از بحران بهداشتی و بحران اقتصادی، شبح بحران سیاسی بار دیگر بر ایتالیا سایه افکنده است. وحدت ملی که در مقابله با بحران شیوع ویروس کرونا به نمایش گذاشته شد، در مورد پاسخ اروپایی برای مقابله با فوریت ویروس کرونا شکسته شد.

جناح راستگرای تندرو ایتالیا مدام می‌گوید: «اگر دولت تصمیم بگیرد از نزدیک یا از دور به سازوکار ثبات مالی اروپا متوسل شود، ما درخواست استیضاح دولت را مطرح می‌کنیم.»

سازوکار ثبات مالی اروپا که در دوران بحران منطقه یورو تأسیس شد، شبیه یک مترسک است، زیرا کمک هایش مشروط به اجرای اصلاحات است که نوعی تحت قیومت قرار گرفتن تلقی می‌شود.
جوزپه کونته که از این حملات دائمی به خود در مورد نرمش ادعایی در مقابل شرکای اروپایی کلافه شده است، «دروغگویی و بی مسئولیتی» مخالفان را که موقعیت کشور را تضعیف می‌کنند، به شدت محکوم کرد. وی در نطق تلویزیونی خود، به صراحت از رهبران مخالفان نام برد.

کد خبر: ۱۴٬۸۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha