۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۱
نگرانی شدید فرانسه از قطع گاز روسیه

نگرانی شدید فرانسه از قطع گاز روسیه

پس از قطع ارسال گاز به لهستان و بلغارستان توسط روسیه؛ حال دیگر کشورهای اروپایی از جمله فرانسه بیش از پیش به دنبال راه حل‌هایی برای جایگزینی تامین انرژی هستند.

به گزارش بازار، بر اساس گزارش وزارت اقتصاد فرانسه، این کشور ۱۷ درصد گاز مصرفی خود را از روسیه تامین می‌کند و احتمالا قربانی آینده قطع گاز از طرف روسیه خواهد بود.

فرانسه در حال حاضر یک درصد از ذخایر گازی اش را تولید می‌کند. تی یِری بِروس کارشناس انرژی می‌گوید فرانسه در کوتاه مدت قادر به افزایش این ذخایر نیست.

در صورت قطع صادرات گاز از روسیه؛ کشورهایی که می‌توانند احتمالا بخشی از گاز مصرفی فرانسه را تامین کنند عبارتند از نروژ ۳۶ درصد، الجزایر ۸ درصد، هلند ۸ درصد، نیجریه ۷ درصد و احتمالا قطر ۲ درصد.

اما مشکل اصلی اینجاست که کشورهای مذکور در حال حاضر در وضعیت حداکثری تولید خود قرار دارند. این معضل باعث شده مصرف کنندگان فرانسوی با فاکتورهای سرسام آور بهای انرژی و گاز روبرو شوند.

در این راستا دولت فرانسه محدودیت‌هایی برای کارخانه‌ها و صنایع مصرف کننده گاز در نظر گرفته است. با این حال مهمترین سوال این روزها در اذهان افکار عمومی نحوه جبران تورم و کاهش قدرت خرید است.

فرانسه دارای ۴ پایانه ذخیره گاز مایع است. فرانسه هم اکنون مشغول بررسی ساخت یک پایانه شناور ذخیره گاز مایع در بندر لواَور در شمال این کشور است تا وابستگی خود را به گاز روسیه تا حدی کاهش دهد.

اما مهمترین اقدام فرانسه حرکت بیش از پیش به سمت انرژی هسته‌ای است؛ بنابر اعلام شرکت ملی برق فرانسه (اُ– دِ - اف) دو سوم برق مورد نیاز این کشور از طریق راکتورهای هسته‌ای تامین می‌شود.

طبق برنامه از پیش اعلام شده فرانسه قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ میلادی سی درصد بر توان تولید و ظرفیت نیروگاه‌های هسته‌ای خود بیفزاید.

کد خبر: ۱۴۸٬۶۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha