۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۶
برگزاری مجمع اقتصادی اوراسیا با حضور بخش خصوصی

برگزاری مجمع اقتصادی اوراسیا با حضور بخش خصوصی

مجمع شورای عالی اقتصادی اوراسیا برای نخستین بار با حضور بخش خصوصی کشورهای عضو ۵ و۶ خرداد ۱۴۰۱ در بیشکک قرقیزستان برگزار می‌شود.

به گزارش بازار، براساس اعلام معاونت بین‌الملل اتاق ایران نشست شورای عالی اقتصادی اوراسیا و مجمع اقتصادی کشورهای عضو این اتحادیه ۵ و۶ خرداد به صورت هم‌زمان در قرقیزستان برگزار می‌شود که سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری درباره حضور و مشارکت تشکل‌های بخش خصوصی کشور در این نشست به اتاق ایران سپرده شده است.

بر اساس این گزارش؛ شورای عالی اقتصادی اوراسیا جنبه مشورتی دارد و تصمیمات آن در حوزه اقتصاد و حمل‌ونقل منطقه بسیار اثرگذار است و با برنامه‌ریزی صورت گرفته مقرر شده در این نشست برای برگزاری نمایشگاه‌های مشترک در منطقه و به ویژه ایران، ایجاد صندوق یکپارچه‌سازی اوراسیا و سازوکار مالی آن، راه‌اندازی ساختار الکترونیک مشترک و ایجاد شرکت‌های مشترک تعاونی، تصمیم‌گیری شود.

همچنین؛ با توجه به امکان حضور تشکل‌های بخش خصوصی در این نشست، می‌توان از این فرصت برای شبکه‌سازی تشکلی، ظرفیت‌سازی و کسب اطلاعات از بازارها استفاده کرد.

شورای عالی اقتصادی اوراسیا با حضور مقامات دولتی کشورهای عضو هر ۶ ماه برگزار می‌شود و برای نخستین بار قرار است مجمع اقتصادی با حضور بخش خصوصی کشورهای عضو به صورت هم‌زمان برگزار شود.

کد خبر: ۱۴۸٬۶۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha