۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۶
خواهرخواندگی بندر دیر و بندر الرویس قطر| جام‌ جهانی مبادلات را گسترش می‌دهد
مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر:

خواهرخواندگی بندر دیر و بندر الرویس قطر| جام‌ جهانی مبادلات را گسترش می‌دهد

بوشهر- مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر از امضای تفاهم‌نامه خواهرخواندگی بین بندر دیر و بندر الرویس قطر خبر داد و گفت: مبادلات ایران و قطر در راستای جام جهانی گسترش می‌یابد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی‌ استان بوشهر، محمد شکیبی‌نسب‌ اظهار داشت: به منظور پشتیبانی هرچه بهتر از جام جهانی ۲۰۲۲ فوتبال در قطر و همکاری‌های دریایی و بندری با کشور میزبان، اقدامات مناسبی انجام و رایزنی‌ها نیز ادامه دارد.

وی افزود: با برنامه‌ریزی صورت گرفته ‌در بخش صادرات کالا، جابه‌جایی مسافر، جستجو و نجات دریایی، بارگیری ایمن موتور لنج‌ها و غیره فعالیت‌های مرتبط در حال انجام است تا بتوانیم به بهترین شکل ممکن مهیای همکاری در راستای برگزاری جام جهانی قطر باشیم.

شکیبی‌نسب ادامه داد: بر اساس مذاکرات صورت گرفته از سوی مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی، قطر پذیرفته است تا جابه‌جایی بار از سوی برخی شناورهای سنتی نیز انجام شود و برنامه ریزی ها در این راستا از طریق کارگروهی دنبال می‌شود تا تبادل کالا بدون هیچ مشکلی مدنظر قرار گیرد.

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر با بیان اینکه طی هفته آینده ۲ شناور چوبی در حوزه باری به صورت پایلوت از بندر دیر عازم بندرالرویس قطر می‌شود، خاطر نشان کرد: چارچوب‌ها از طریق این اعزام تعیین خواهد شد و حداکثر زمان توقف به منظور تخلیه و بارگیری ۷۲ ساعت است؛ علاوه بر این در بخش شناورهای فلزی نیز هماهنگی‌های لازم در حال انجام است و برنامه ریزی مناسبی مدنظر قرار خواهد گرفت.

شکیبی نسب از تهیه طرح جستجو نجات دریایی برای انجام ترددهای دریایی در طول دوران برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ فوتبال قطر خبر داد و اعلام کرد: با توجه به اینکه احتمال دارد شناورهای مجاز و غیرمجاز سواحل کشور را به مقصد قطر از بوشهر ترک کنند، بنابراین ممکن است در مسیر دچار مشکل شوند و به همین دلیل به منظور مدیریت شرایط اضطرار در زمان برگزاری جام جهانی هماهنگی با مجموعه های مختلف در حال انجام است تا تجهیزات و امکانات لازم فراهم شود و در کمترین زمان ممکن بتوانیم عملیات جستجو نجات دریایی را انجام دهیم.

وی از امضای تفاهم نامه خواهرخواندگی بین بندر دیر و بندر الرویس قطر در آینده نزدیک خبر داد و اظهار داشت: این تفاهم نامه به منظور انجام هرچه بهتر مراودات تجاری بین دو کشور است تا از ظرفیت‌های دریایی و بندری به بهترین شکل استفاده شود.

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر در ادامه به تهیه نقشه چیدمان بار برای موتور لنج ها اشاره کرد و گفت: قطری‌ها به رعایت استانداردهای بارگیری و تخلیه بار در بندر مقصد تاکید ویژه‌ای دارند و به همین منظور، توزیع صحیح بار روی شناور و نحوه صحیح تخلیه و بارگیری و لحاظ شرایط ایمنی شناور در مسیر حمل و نقل دریایی مدنظر قرار می‌گیرد.

کد خبر: ۱۴۸٬۶۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha