۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
دستگاه‌های اجرایی مشتریان کالاهای دانش‌بنیان تولیدی استان سمنان می‌شوند
دبیرخانه ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان استان سمنان:

دستگاه‌های اجرایی مشتریان کالاهای دانش‌بنیان تولیدی استان سمنان می‌شوند

شاهرود- نظری، دبیر خانه ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان استان سمنان، گفت: با هدف رفع مشکل بازار برای دانش بنیان‌ها، دستگاه‌های اجرایی مشتریان کالاهای دانش‌بنیان تولیدی استان می‌شوند.

محسن نظری در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه در صدد رفع مشکل بازار و تقاضا برای محصولات و خدمات دانش بنیان ها در استان سمنان هستیم، تاکید کرد: شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان در مناقصات قراردادهای پژوهشی، فناوری و تجاری‌سازی و عرضه کالاهای دانش‌بنیان ساخت داخل دستگاه‌های اجرایی، حائز اولویت است.

وی افزود: به موجب ماده «۱۴» آیین نامه اجرایی قانون حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان و تجاری‌سازی نوآوری‌ها و اختراعات مصوب سال ۹۱ شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان در مناقصات قراردادهای پژوهشی، فناوری و تجاری‌سازی و عرضه کالاهای دانش‌بنیان می بایست در اولویت قرار گیرند.

ارزش یابی فنی
رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان گفت: طبق قانون دستگاه‌های اجرایی پس از دریافت تاییدیه صلاحیت شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان، امتیاز ارزیابی کیفی و فنی آن‌ها را با ضریب۱.۲ (۱۲۰درصد) محاسبه می‌نمایند. برای شرکت‌های مستقر در پارک‌های علم و فناوری و مناطق ویژه علم و فناوری و مناطق ویژه اقتصادی تا ضریب ١.٥ (۱۵۰ درصد) قابل افزایش است.

نظری افزود: شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان برای ارائه و فروش محصولات و خدمات دانش بنیان خود در مناقصات دولتی مشمول تخفیف پنجاه درصدی در مبلغ سپرده شرکت در مناقصه می‌گردند.

به موجب ماده «۱۴» آیین نامه اجرایی قانون حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان و تجاری‌سازی نوآوری‌ها و اختراعات مصوب سال ۹۱ شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان در مناقصات قراردادهای پژوهشی، فناوری و تجاری‌سازی و عرضه کالاهای دانش‌بنیان می بایست در اولویت قرار گیرند

وی همچنین در دیگر بخش سخنان خود افزود: در راستای اجرایی نمودن تفاهم‌نامه همکاری مشتــرک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ستاد کل نیروهای مسلح و با هدف حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و حفظ و بکارگیری نیروهای نخبه و توانمند، شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند از تسهیلات کارکنانِ وظیفه مامور موسوم به امریه سربازی استفاده کنند.

طرح دستیار فنی
دبیرخانه ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان استان سمنان از اجرای طرح دستیار فناوری نیز در استان خبر داد و گفت: این طرح مزیت هایی دارد که از جمله آنها می توان به فراهم شدن زمینه فراگیری بخشی از توانایی‌ها و مهارت‌های مورد نیاز بازار کار برای دانشجویان در طول دوران تحصیل و هموار شدن بکارگیری دانشجویان در شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور مستقر در پارک‌های علم و فناوری اشاره کرد.

نظری با بیان اینکه شرکت کنندگان در این طرح شش ماه فرصت کارآموزی در شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور بهره مند می شوند، ابراز کرد: کسب امتیازات گوناگون توسط شرکت‌های فناور از سمت پارک علم و فناوری و فرصت انتخاب رایگان و هوشمند مدیران و کارکنان آینده شرکتها از دانشجویان مستعد و واجد شرایط از دیگر مزیت های این طرح محسوب می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه پارک علم و فناوری استان سمنان در زمره‌ی پارک‌های علم و فناوری معین و منتخب برای اجرای طرح ملی «نان» قرار گرفت، گفت: «نان» سامانه نظام ایده‌ها و نیازها است که با هدف ارتباط مستقیم مراکز علمی و بخش‌های مختلف صنعت و جامعه راه‌اندازی شده است. به عبارت دیگر، سامانه «نان» بستری برای ساماندهی ایده‌ها و دریافت نیازهای سازمان‌ها در بخش‌های صنعتی، کشاورزی و مهندسی است.

رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان ادامه داد: در عملیاتی کردن این طرح تلاش شده از فناوری‌های به روز در حوزه مهندسی نرم افزار، هوش مصنوعی، پایگاه داده، شبکه و امنیت استفاده شود. از جمله ویژگی‌های این سامانه می‌توان به سهولت کاربری، ارائه گزارش‌ها، نمودارها و داشبوردها و یکپارچه‌سازی سامانه‌های مشابه کشور اشاره کرد.

کد خبر: ۱۴۸٬۶۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha