۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۵
بازگرداندن ۱۸۰۰ کارخانه به چرخه تولید با حمایت دستگاه قضا
معاون قضایی دادستان کل کشور اعلام کرد

بازگرداندن ۱۸۰۰ کارخانه به چرخه تولید با حمایت دستگاه قضا

معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: ما در سال گذشته تا ۱۸۰۰ کارخانه غیر فعال را با کمک دولت به چرخه تولید بازگرداندیم.

به گزارش بازار، سعید عمرانی معاون قضایی دادستان کل کشور درباره حمایت قوه قضاییه از تولید افزود: قوه قضاییه در این چند سال اخیر برحسب فرمایش‌های مقام معظم رهبری هم در زمینه حمایت در سال جهش تولید، و هم امسال که سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین است، به طور جدی در حوزه اقتصاد مقاومتی با دستور ریاست قوه قضاییه هم در ستاد و هم در کل استان‌های کشور اقدام کرده است.

وی با بیان اینکه ما در سال گذشته ۱۷۰۰ تا ۱۸۰۰ کارخانه غیر فعال را با کمک دولت به چرخه تولید بازگرداندیم گفت: در واقع در حوزه کارخانجات و بنگاه‌های اقتصادی با همکاری سه قوه رزمایش و کار مشترکی شروع کرده ایم و اکنون نیز پیگیر آن هستیم.

معاون قضایی دادستان کل کشور افزود: آنچه که در بحث کارخانجات و بنگاه‌های اقتصادی خیلی به چشم نمی‌آید و در آمارها نیز قرار نمی‌گیرد، این است که این کارخانجات در حال تعطیلی هستند که بنابراین سعی و تلاش ما در این خصوص در دو حوزه حمایت و ورشکستگی متمرکز شده است.

وی گفت: اکنون رویکرد ما در بحث ورشکستگی این است که اموال و دارایی‌های کارخانجات احصا شود تا بتوان بعضی از اموال را فروخت و نسبت به احیای کارخانه اقدام کرد.

عمرانی افزود: در حوزه حمایت نیز همکاران ما در سراسر کشور با رهنمودهای ریاست قوه قضایی و دادستانی کل کشور، و رییس ستاد اقتصاد مقاومتی به دنبال این هستند که هیچ کارگاه و بنگاهی از نفس نیفتد، به این معنا که خط تولید متوقف و یا کارگری بیکار نشود بلکه به تعداد اشتغال و کارآفرینی کمک شایانی داشته باشیم.

کد خبر: ۱۴۸٬۶۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha