۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۱
صدور بیش از ۴ هزار بارنامه الکترونیکی
مدیر کل دفتر حمل و نقل سازمان راهداری اعلام کرد

صدور بیش از ۴ هزار بارنامه الکترونیکی

حمداللهی، مدیر کل دفتر حمل و نقل سازمان راهداری گفت: بیش ازچهار هزار شرکت حمل و نقل کالا مجهز به بارنامه الکترونیکی شدند.

به گزارش بازار، مهرداد حمداللهی افزود: با طرح حذف فیزیک بارنامه از ۲۰ فروردین امسال چهار هزار و ۶۰۰ شرکت حمل و نقل جاده‌ای مجهز به بارنامه الکترونیکی شدند.

حمداللهی با بیان اینکه با حذف بارنامه به صورت فیزیکی سالانه ۳۲ میلیون و ۸۰۰ هزار برگ صرفه جویی می‌شود، گفت: بارنامه الکترونیک تنها سندی است که در جابه جایی کالا مورد استفاده قرار گرفته و مرجع تایید برای تمامی دستگاه‌ها از جمله سازمان مالیاتی، دستگاه‌های نظارتی، صاحبان کالا و وزارت صمت است.

وی اهم دستاوردهای حذف فیزیک بارنامه را جلوگیری از جعل بارنامه، صرفه‌جویی بیش از یکصد میلیارد تومانی در چاپ و توزیع بارنامه، تعیین مرجع واحد برای تأیید اصالت بارنامه و جلوگیری از مراجعه‌های مکرر شرکت‌ها به بانک برای اخذ کاغذ بارنامه دانست و تاکید کرد: با الکترونیکی شدن بارنامه، راننده و صاحبان کالا می‌توانند کالای خود را از مبدا تا رسیدن به مقصد شناسایی و رصد کنند و گردش کار، دریافت و حمل و نقل کالا با سهولت بیشتری انجام می‌شود.

به گفته مدیر کل دفتر حمل و نقل سازمان راهداری، بارنامه الکترونیکی براساس قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ایجاد شده و سامانه‌های دامپزشکی، پخش و فراورده‌های نفتی و جامع بار به آن متصل است.

کد خبر: ۱۴۸٬۵۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha