۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷
افزایش ذخیره آب سد «اکباتان» همدان تا ۸.۵ میلیون مترمکعب
مدیرعامل آبفای استان همدان عنوان کرد:

افزایش ذخیره آب سد «اکباتان» همدان تا ۸.۵ میلیون مترمکعب

همدان - مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: ذخیره آب سد اکباتان همدان از یک میلیون و ۸۰۰ میلیون مترمکعب به ۸.۵ میلیون متر مکعب افزایش یافته است.

به گزارش بازار؛ فرهاد بختیاری فر با اشاره به اینکه بزرگترین مشکل ما در سال ۱۴۰۱ تامین آب شرب برای شهر همدان است، گفت: با توجه به کاهش نزولات جوی و بر اساس پیش بینی های انجام شده تا تیر ماه منابع آبی عباس آباد، دره مرادبیگ و آبشینه را از دست خواهیم داد.

بختیاری فر با بیان اینکه مطابق برنامه داده شده آب باید تا پایان خرداد ماه به همدان برسد در غیر اینصورت با مشکلات جدی مواجه خواهیم بود، افزود: شرکت آب و فاضلاب همچنین در موضوع تصفیه آب منتقل شده از تالوار به وسیله تصفیه خانه شهید بهشتی نیز اعلام آمادگی می کند.

وی ضمن اشاره به مجموعه اقدامات انجام شده به منظور مدیریت تنش آبی در شرایط موجود نیز گفت: مدیریت فشار آب طی ماه های اخیر موجب شد تا ضمن حفظ ذخیره آبی موجود ذخیره سد اکباتان را از یک میلیون و ۸۰۰ میلیون متر مکعب به هشت و نیم میلیون متر مکعب افزایش دهیم.

بختیاری فر همچنین به حفر ۶ حلقه چاه در سایت آق حصار اشاره کرد و گفت: بخشی از چاه های مذکور در حال حاضر وارد مدار شده و مابقی در دست انجام کار است و با وارد مدار شدن ۶ حلقه چاه مذکور روزانه ۲۵۰ لیتر در ثانیه آب قابل استحصال به ذخایر آبی همدان افزوده خواهد شد.

وی همچنین بیان کرد: ۱۱۰ لیتر در ثانیه نیز آب از محل چاههای اجاره ای به ذخایر آبی همدان افزوده خواهد شد که این مقدار میتواند تا ۳۰۰ لیتر در ثانیه نیز افزایش یابد.

کد خبر: ۱۴۸٬۵۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha