۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۲
عقب نشینی شورای عالی کار از مصوبه افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگران منطقی نیست
سخنگوی فراکسیون کارگری مجلس:

عقب نشینی شورای عالی کار از مصوبه افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگران منطقی نیست

سخنگوی فراکسیون کارگری مجلس عقب نشینی شورای عالی کار از مصوبه افزایش ۵۷ درصدی دستمزد کارگران را منطقی ندانست و بر ضرورت حمایت دولت از بخش خصوصی تاکید کرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، جبار کوچکی نژادارم ساداتی سخنگوی فراکسیون کارگری مجلس در مورد برخی اظهارات مبنی بر عقب نشینی شورای عالی کار از مصوبه افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگران، گفت: اگر این مصوبه منتفی شود کشور با مشکل مواجه می شود البته هر چند این افزایش دستمزد تصمیم عجولانه ای بود و باید دقت می کردند اما به هیچ وجه نباید از آن عقب نشینی کرد.

وی با اشاره به تعدیل نیروهای کارگری توسط برخی کارفرماها، ادامه داد: بسیاری از مراکز تولیدی کوچک با این افزایش حقوق دچار بحران شده و برخی کارگران خود را اخراج کردند بنابراین دولت باید در این رابطه فکر و تصمیم درستی بگیرد البته کاهش حقوق کارگران کار عاقلانه، منطقی و درستی نیست.

نماینده مردم رشت در مجلس یازدهم افزود: اجرای افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگران در دستگاه های دولتی مشکلی ایجاد نمی کند و می توانند اجرا کنند اما دغدغه ما این است که برخی کارگاه های کوچک از پس هزینه ها برنیایند و نسبت به تعدیل و اخراج کارگران اقدام کنند.

کوچکی نژاد یادآور شد: دولت باید با حمایت از بخش خصوصی اجازه ندهد که حتی یک کارگر اخراج و تعدیل شود و از طرق مختلف این افزایش نرخ را جبران کند.

کد خبر: ۱۴۸٬۵۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha