۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
ضرورت هوشمندسازی نظارت | ۴۱۳ پرونده تخلف در گلستان تشکیل شد
معاون جهاد کشاورزی گلستان:

ضرورت هوشمندسازی نظارت | ۴۱۳ پرونده تخلف در گلستان تشکیل شد

گرگان-حسن پور، معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی گلستان به هوشمندسازی نظارت درحوزه آرد و نان تاکید کرد و گفت: باید نظارت بر حوزه آرد ازمحل حمل تا جایی که به دست مصرف کننده می‌رسد، به صورت هوشمند باشد.

سعید حسن پور در گفتگو با خبرنگار بازار از برخورد جدی با نانوایی‌های متخلف خبر داد و اظهار کرد:: در دوهزار و ۹۱۴ بازدیدی که انجام شد، ۴۱۳ پرونده تشکیل و به هیات بدوی ارسال شدکه ارزش مالی آن سه میلیارد و ۴۳۵ میلیون ریال بوده است.

وی با بیان این نکته که وقتی فاصله قیمتی بین دو کالا وجود داشته باشد انحراف از کالا اجتباب ناپذیر است، افزود: در حوزه نظارت از تیم‌های نظارتی در حوزه شهرستان به اتفاق نیروی‌های سازمان صمت و بسیج گلستان استفاده می‌شود.

وی با بیان این نکته که نظارت بر نانوایی‌های استان انجام می‌شود و پرونده‌های تخلفی تشکیل شده، افزود: در جلسات کارگروه آرد و نان پیشنهاد به هوشمندسازی نظارت دادیم.

معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: قرار شد نظارت بر حوزه آرد از محل حمل تا جایی که به دست مصرف کننده می‌رسد، هوشمندسازی شود.

وی با تاکید بر این نکته که ماشین حمل آرد باید مجهز به سیستم جی پی اس و دوربین باشد، افزود: از طرفی سهمیه آرد نانوایی‌ها مشخص بوده و مصرف روزانه آن هم معلوم است بنابراین از زمان دریافت آرد تا مصرف آن در نانوایی، تیم های نظارت موجودی آرد این واحد صنفی را بررسی و آمار برداری می‌کنند.

حسن پور ضمن قبول این نکته با وجود این نظارت‌ها احتمال تخلف وجود دارد، افزود: اما جایی هم بوده که از زیر چتر نظارتی ما خارج شده و منجر به انحراف شده است به همین خاطر در کارگروه آرد و نان استان پیشنهاد نظارت هوشمند دادیم.

وی در توضیح برخورد با این واحدهای صنفی، گفت: پس از مشاهده تخلف، پرونده تعزیراتی تشکیل شده و در برخی موارد سهمیه آرد آنها به عنوان جریمه کاهش یافته است.

معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی گلستان در خاتمه از جریمه نقدی نانوایی‌ها را از دیگر اهرم‌های بازدارنده اعلام کرد و افزود: اثرگذاری این جریمه‌ها نه تنها در حوزه آرد بلکه در سایر حوزه‌های کالایی باز هم بازدارنده نیست.

کد خبر: ۱۴۸٬۴۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha