۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۹
افزایش ۵۰ درصدی سطح زیرکشت میگو در گلستان| ۵ هزار تن محصول برداشت می شود
مدیرکل شیلات گلستان خبرداد؛

افزایش ۵۰ درصدی سطح زیرکشت میگو در گلستان| ۵ هزار تن محصول برداشت می شود

گرگان- قدس علوی، مدیرکل شیلات گلستان گفت: امسال با افزایش ۵۰ درصدی سطح زیرکشت در مجتمع پرورش میگو گمیشان پیش بینی می شود بیش از پنج هزار تن محصول برداشت شود.

سید جواد قدس علوی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: امسال با افزایش ۵۰ درصدی سطح زیرکشت میگو در مجتمع گمیشان پیش بینی می شود بیش از پنج هزار تن محصول برداشت شود.

مدیرکل شیلات گلستان توضیح داد: فصل پرورش سال جاری به علت گذر از بیماری و افزایش سطح و تولید بسیار حساس است که در همین راستا نیاز به همکاری بیشتر سه ضلع تولید (بهره برداران، شیلات و دامپزشکی) احساس می شود.

وی افزود: با توجه به اعلام آمادگی شرکت تکثیر بچه میگو محک گمیشان، مقرر می شود شرکت تعاونی جهت حمایت از این مرکز به عنوان تنها مرکز تکثیر بچه میگو در استان و پس از ارائه برنامه خروج پست لارو حدود ۲۰ درصد از بچه میگو های مورد نیاز شرکت های پرورش دهنده را پس از تأیید دامپزشکی از این مرکز محک تهیه کنند.

مدیر کل شیلات گلستان در خصوص آماده سازی مزارع جهت پرورش میگو گفت: شرکت کاسپین کیان پاد برای مرحله اول نسبت به تمیزکردن حوضچه ضدعفونی و تامین مواد ضد عفونی اقدام می کند و شرکت تعاونی هم باید نسبت به برنامه زمانبندی آماده سازی حوضچه ورودی مجتمع برای سایر بهره برداران اقدام لازم را انجام دهد.

قدس علوی بیان کرد: با توجه به برقراری آب و کانال ها در حال حاضر، مقرر شد اداره کل شیلات پس از اعلام جدول برنامه ذخیره سازی میگو تایید شده شرکت تعاونی از تاریخ ۲۰ اردیبهشت آب مورد نیاز را برای مزارع پرورش میگو تامین کند.

گفتنی است سال گذشته هزار و ۵۶۵ تن میگو در هزار و ۲۰۳ هکتار از مزارع مجتمع پرورش میگو گمیشان تولید شد.

کد خبر: ۱۴۸٬۴۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha